Αίσθηση έχει προκαλέσει η αποκάλυψη δημοσιεύματος «για παρ’ ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία» που αποφεύχθηκε στο «παρά πέντε» όταν μηχανοδηγοί της Intercity άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους οδηγό του Προαστιακού, να ενημερώνει πως παραμένει στον Σταθμό ακινητοποιημένος.
Σύμφωνα με το thesstoday.gr, τα δύο τρένα χώριζε μία απόσταση 2,8 χιλιομέτρων, που με φυσιολογική ταχύτητα τρένου καλύπτεται μέσα σε λιγότερο από τέσσερα λεπτά, τη στιγμή που οι μηχανοδηγοί του Intercity, που ξεκίνησε από Θεσσαλονίκη με κατεύθυνση προς Αθήνα, άκουσαν τον οδηγό του Προαστιακού μέσω ασυρμάτου.
«Υπήρχε μια αστοχία στα φανάρια, καθώς το τρένο του προαστιακού ήταν σταματημένο στον σταθμό του Κορινού, το φανάρι θα έπρεπε να είναι κόκκινο για να μην μπορεί να εισέλθει στο κύκλωμα άλλη γραμμή, όμως ήταν πράσινο», αναφέρει στο Thesstoday.gr ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) Αλέξανδρος Ιορδανίδης.
Σωτήριο ρόλο έπαιξε το ότι οι μηχανοδηγοί γνώριζαν εκ των προτέρων ότι προπορεύεται ο συρμός του Προαστιακού.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΤhessToday.gr, τη στιγμή που άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους να ενημερώνει πως παραμένει στον σταθμό ακινητοποιημένος -και στη συνέχεια μίλησαν στο τηλέφωνο-, βρίσκονταν στο χιλιομετρικό σημείο 444, που απέχει 2,8 χιλιόμετρα από τον σταθμό.
Μία απόσταση, που με τη στάνταρ ταχύτητα των συρμών, καλύπτεται μέσα σε περίπου 4 λεπτά.
ΟΣΕ: Πλήρης διερεύνηση του περιστατικού για δημοσίευμα σχετικά με «παρ’ ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία»
«Στην πλήρη διερεύνηση περιστατικού «για παρ’ ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία» που αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα, προχωρούν πολύ προσεκτικά τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΕΡΓΟΣΕ με την κατασκευάστρια εταιρεία του συστήματος σηματοδότησης, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ΟΣΕ.
Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται ότι στο τμήμα αυτό του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει λάβει όλα τα αναγκαία πιστοποιητικά ασφαλείας, που απαιτούνται από την σχετική νομοθεσία, ενώ διαθέτει και το ανάλογο πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας που εκδόθηκε από την ΡΑΣ.
«Με δεδομένη την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων που εγγυάται διεθνώς η λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρεία άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό», καταλήγει η ανακοίνωση του ΟΣΕ».
Μπαράζ παραιτήσεων μηχανοδηγών μετά τα Τέμπη
Μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών αλλά και τα αλλεπάλληλα περιστατικά με παρολίγον συγκρούσεις τρένων, όπως στο περιστατικό των Αγίων Αναργύρων αλλά και τις προσκρούσεις με δέντρα, αρκετοί μηχανοδηγοί έχουν παραιτηθεί από φόβο για τη ζωή τους, αναφέρει ο κ. Ιορδανίδης.
«Από τα Τέμπη και μετά, έχουν παραιτηθεί 11 μηχανοδηγοί και ο ουσιαστικός λόγος είναι ο φόβος. Οι εργαζόμενοι έχουν πολύ κακή ψυχολογία, βλέπουμε να συμβαίνουν αυτά και η πολιτική ηγεσία και η κεντρική διοίκηση του ΟΣΕ να έχουν μια απάθεια.
Όλοι θέλουμε να γυρνάμε στα σπίτια μας, στην οικογένειά μας μετά τη δουλειά. Να μην έχουμε προβλήματα με την ασφάλεια. Υπάρχει σύγχυση και προβληματισμός και στο μέλλον θα ακολουθήσουν κι άλλες παραιτήσεις», τονίζει.