Η ΕΛ.ΑΣ. εμπλουτίζει διαρκώς τον στόλο της με πανίσχυρα αυτοκίνητα έχοντας ως στόχο να… κοιτάξει στα μάτια τα εκρηκτικά ΙΧ όσων συμμετέχουν σε κόντρες.
Οι κόντρες που εξακολουθούν και στήνονται σε δημόσιους δρόμους ενέχουν μεγάλους κινδύνους για τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου, με τα αυτοκίνητα που συμμετέχουν στους αυτοσχέδιους αγώνες να είναι συχνά «πειραγμένα» και να διακρίνονται για την πολύ μεγάλη ισχύ τους.
Για να μπορέσει η αστυνομία να βάλει φρένο στις κόντρες, εμπλουτίζει διαρκώς το «οπλοστάσιό» της με ισχυρότερα οχήματα, καθώς τα συμβατικά περιπολικά αδυνατούν να καταδιώξουν τα πανίσχυρα αυτοκίνητα των κοντράκηδων.
Τα ταχύτατα περιπολικά της ΕΛ.ΑΣ.
Συχνά, τα οχήματα που επιστρατεύει η αστυνομία προέρχονται από κατάσχεση, ενώ πολλές φορές δεν φέρουν κάποιο διακριτικό, με αποτέλεσμα να περνούν απαρατήρητα στους παρανομούντες οδηγούς. Μεταξύ άλλων, ο στόλος της αστυνομίας περιλαμβάνει μία μαύρη, πρώτης γενιάς Porsche Cayenne. Η συγκεκριμένη γενιά λανσαρίστηκε το 2003, και αποτέλεσε το πρώτο πλήρως off-road μοντέλο του γερμανικού brand.
Σε πρώτο στάδιο ήταν διαθέσιμη στις εκδόσεις «Cayenne S» και «Cayenne Turbo», οι οποίες κινούνταν από έναν V8 βενζινοκινητήρα 4,5 λίτρων. Αυτός στην έκδοση «S» απέδιδε 340 PS (στις 6.000 σ.α.λ.) και 420 Nm (στις 2.500 σ.α.λ.), ενώ στην «Turbo» 450 PS (στις 6.000 σ.α.λ.) και 620 Nm (στις 2.250 σ.α.λ.). Κορυφαία έκδοση ήταν η «Turbo S» (2008) με V8 twin-turbo μοτέρ 4,8 λτ. που παρήγαγε 550 άλογα.
Ένα ακόμη μοντέλο που κάνει συχνά-πυκνά την εμφάνισή του στα στέκια που γίνονται κόντρες, χαλώντας το πάρτι που έχει στηθεί είναι ένα Ford Focus ST δεύτερης γενιάς (2005-2010), αντλώντας κίνηση στην εργοστασιακή του μορφή από ένα 5κύλινδρο 20βάλβιδο κινητήρα 2,5 λίτρων της Volvo.
Αυτός απέδιδε 225 PS που επέτρεπαν στο βάρους 1.400 κιλών hot hatch να επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 6,8 δλ., όταν η τελική ταχύτητα έφτανε τα 240 χλμ./ώρα.
Μία ακόμα ξεχωριστή παρουσία στον στόλο των πανίσχυρων μοντέλων της Ελληνικής Αστυνομίας είναι μία δεύτερης γενιάς BMW Z4 (E89) η οποία παρήχθη από το 2009 ως και το 2016, ενώ σε αντίθεση με τα προαναφερθέντα αυτοκίνητα της ΕΛ.ΑΣ., είναι «ντυμένη» στα χρώματά της, όπως μπορείτε να διακρίνετε άλλωστε και στην πρώτη φωτογραφία.
Κατά την εμπορική της σταδιοδρομία, ήταν διαθέσιμη με κινητήρες 2,0, 2,5 και 3,0 λίτρων, με απόδοση που άγγιζε τους 335 ίππους και τα 500 Nm ροπής.