16.3 C
Athens
12.8 C
Thessaloniki
Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025
More

    ΕΣΠΕΕΝΠΑ: Ακατάλληλη και ακριβή η νέα στολή επιχειρήσεων του ΠΝ

    Ακατάλληλες οι νέες στολές επιχειρήσεων του ΠΝ σύμφωνα με την Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Νήσων Περιφέρειας Αττικής (ΕΣΠΕΕΝΠΑ).

    Οι συνδικαλιστές του ΠΝ επικαλούνται στοιχεία αναφορικά με την ποιότητα του υλικού και κατασκευής, οι οποίες εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους τραυματισμών (αυξημένη αναφλεξιμότητα, ολισθηρότητα κλπ).

    Επιπλέον η ΕΣΠΕΕΝΠΑ σχολιάζει ότι είναι αδιανόητο οι εργαζόμενοι να αντιμετωπίζονται το ίδιο, ανεξάρτητα από το που (συνθήκες) και πως (ειδικότητα/αντικείμενο) εργάζεται.

    Ενδεικτικά το έγγραφο της ΕΣΠΕΕΝΠΑ αναφέρει ότι ο ηλεκτρολόγος, ο οδηγός, ο μηχανικός, ο γραμματέας, αυτός που εργάζεται σε εξωτερικά καταστρώματα, σε μηχανοστάσια, σε ολισθηρά οδοστρώματα, με κλιματιστικό ή στο εξωτερικό περιβάλλον δεν έχουν τις ίδιες ανάγκες και απαιτήσεις και δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπίζονται με ακριβώς τον ίδιο τρόπο.

    Όπως αντίστοιχα δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται εξίσου ο εργαζόμενος με μυοσκελετικά προβλήματα και ο εντελώς υγιής.

    Σε όλα αυτά, οι συνδικαλιστές της ΠΟΕΣ προσθέτουν το διόλου αμελητέο αναίτιο κόστος στο οποίο υποχρεούται να προβεί το προσωπικό του ΠΝ, το οποίο αναμένεται να ξεπεράσει τα 250 ευρώ, για να αντικαταστήσει είδη στολής που έχουν αγοραστεί από τον Προμηθευτικό Οργανισμό Ναυτικού, άρα ήταν προβλεπόμενα.

    Το έγγραφο της ΕΣΠΕΕΝΠΑ καταλήγει με σειρά εύλογων και κατά τα λοιπά αυτονόητων αιτημάτων, όπως η άμεση απόσυρση των ακατάλληλων ειδών στολής, η ενίσχυση της κάρτας ιματισμού του ΠΝ, η πιστοποίηση των μονάδων μεταποίησης των ΕΔ, η συμμόρφωση με τα ισχύοντα κλπ.

    Η ομοιομορφία δεν μπορεί να επιβάλλεται εις βάρος της Υγείας και της Ασφάλειας των εργαζομένων.

    ΕΣΠΕΕΝΠΑ: Ολόκληρο το έγγραφο

    ΘΕΜΑ: Κανονισμός Στολών ΠΝ (Στολή υπ’ αριθμ.9)

    ΣΧΕΤ. : α. Ν. 3850/2010 (ΦΕΚ Α΄ 84, «Κύρωση του Κώδικα Νόμων για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων»)

    β. ΠΔ 18/2015 (Α΄ 14, «Κύρωση του Διακλαδικού Κανονισμού – Στολών του στρατιωτικού προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων»

    γ. Κανονισμός (ΕΕ) 2016/425 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 9ης Μαρτίου 2016 σχετικά με τα μέσα ατομικής προστασίας και για την κατάργηση της οδηγίας 89/686/ΕΟΚ του Συμβουλίου

    δ. Φ. 456/12/226930/Σ. 3104/19-Απρ-23/ΓΕΕΘΑ/Β1/ΤΔΘ

    ε. Υπ’ αριθμ. πρωτ. 1027/2023 έγγραφο ΠΟΕΣ

    στ. Φ. 456/1/212739/Σ. 454/22-Ιαν-25/ΓΕΝ/Β3

    1. Το στρατιωτικό προσωπικό του ΠΝ πρόσφατα ενημερώθηκε ότι, κατόπιν τροποποίησης του Κανονισμού Στολών και ειδικά επί της στολής υπ’ αριθμ. 9 (Στολής Ασκήσεως Εκστρατείας), οφείλει να αντικαταστήσει όχι μόνο όλες τις εν λόγω κατεχόμενες στολές, αλλά και τα υποδήματα (άρβυλα), το αναγνωριστικό ονοματεπωνύμου καθώς και το διακριτικό υπηρεσίας Στόλου.

    2. Στην Ένωσή μας έχουν καταφθάσει δεκάδες παράπονα και διαμαρτυρίες τα οποία, δυστυχώς, είναι απολύτως δικαιολογημένα.

    Σύμφωνα με όσα διαπιστώσαμε, το προσωπικό διατάσσεται να προβεί σε ανούσιο κόστος εις βάρος του προσωπικού του προϋπολογισμού, αφού πέραν κάποιων ειδικών περιπτώσεων (Στόλος – απόφοιτοι Σχολών) όπου θα χορηγηθεί από ένα σετ εν λόγω στολής και ένα ζεύγος αρβύλων, το υπόλοιπο στρατιωτικό προσωπικό θα κληθεί να βάλει για μια ακόμα φορά υποχρεωτικά το χέρι στην τσέπη για να αποκτήσει ιματισμό εργασίας παντελώς ακατάλληλο και επικίνδυνο, όπως θα αποδείξουμε.

    3. Κατ΄αρχάς οφείλει να εξεταστεί το θέμα του κόστους:

    α. Το σετ της εν λόγω στολής (χιτώνιο-παντελόνι) ανέρχεται σε 46 €. Επισημαίνουμε ότι κάθε στέλεχος θα απαιτηθεί να έχει τουλάχιστον δύο στολές ημέρας, αν όχι και τρίτο (ως «επιθεωρήσεως»).

    β. Το διακριτικό του ονοματεπώνυμου ανέρχεται στα 8 €. Επί τούτου να υπενθυμίσουμε ότι στις περιπτώσεις αποστολών στο εξωτερικό το προσωπικό υποχρεούται (κατά βάσιν άτυπα) να διαθέτει και αντίστοιχο διακριτικό με το ονοματεπώνυμο στην αγγλική.

    γ. Το νέο διακριτικό του Στόλου (τριήρης) ανέρχεται στα 12 €. Αξίζει να επισημανθεί ότι το «παλαιό» θα συνεχίσει να φέρεται ανά περίπτωση από Ανώτερους ή Ανώτατους Αξιωματικούς, δηλαδή πιο υψηλόμισθα στελέχη.

    δ. Το νέο διακριτικό του βαθμού κοστίζει περί τα 5 €. Το κόστος προφανώς ανεβαίνει περαιτέρω για τους Υπαξιωματικούς ως προς τα χειμερινά διακριτικά, τα οποία πλέον θα φέρονται στους ώμους.

    ε. Τα άρβυλα προς ώρας δεν έχουν κοστολογηθεί, αλλά εκτιμάται ότι σε καμία περίπτωση δεν θα κοστίζουν λιγότερο από 50-60 €.

    στ. Παράλληλα αλλάζει και το τζάκετ επιχειρήσεων, που μας έχει μεταφερθεί ότι κοστίζει περί τα 80 €.

    Από τα παραπάνω προκύπτει ότι το σύνολο του κόστους το οποίο θα υποχρεωθεί να καταβάλει κάθε στρατιωτικός στο ΠΝ αναμένουμε να ξεπεράσει τα 250 €, προκειμένου να αντικατασταθούν ρούχα και υποδήματα που έχουν αγοραστεί από τον Προμηθευτικό Οργανισμό Ναυτικού, άρα ήταν προβλεπόμενα.

    4. Δυστυχώς, στο μείζον πρόβλημα της αναίτιας υποχρεωτικής οικονομικής επιβάρυνσης προστίθεται σοβαρά ερωτήματα ως προς την ποιότητα των υλικών, και της κατασκευής, καθώς και ως προς τις προδιαγραφές.

    Τα νέα είδη δεν δείχνουν να συμμορφώνονται ούτε κατά το ελάχιστο με τις υποχρεώσεις για την προστασία από έκθεση σε υψηλές θερμοκρασίες, ως επίσης και για την ομαλή κυκλοφορία και εργασία. Πιο συγκεκριμένα:

    α. Η Ένωσή μας διαθέτει επαρκή στοιχεία από τα οποία αποδεικνύεται ότι η συγκεκριμένη στολή που χορηγείται στο προσωπικό δύναται να αναφλεγεί με ευκολία (συγκριτικά με τα βαμβακερά υφάσματα) σε περίπτωση επαφής με φλόγα, γεγονός που υποδηλώνει ακατάλληλο ύφασμα (πιθανώς λόγω της περιεκτικότητας σε πολυεστέρα, όπως προκύπτει από την αντίστοιχη Προδιαγραφή ΕΔ).

    Εκ του γεγονός αυτού η στολή αυτή είναι ακατάλληλη και επικίνδυνη για χρήση, διότι δεν επιτρέπει στο προσωπικό να συμμετέχει σε διαδικασίες αντιμετώπισης φωτιάς σε πολεμικά πλοία ή σε Βάσεις / Υπηρεσίες / Μονάδες, καθώς και σε θερμές εργασίες, καθ’ όσον είναι πιθανό να προκαλέσει ιδιαίτερα σοβαρό τραυματισμό.

    Επιπλέον, είναι γνωστό ότι ιδίως σε πολεμικά πλοία η ύπαρξη κορδονιών στο κάτω μέρος του παντελονιού εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους κατά την κίνηση και εργασία (πχ σε μηχανοστάσια).

    β. Επιπλέον, εν έτει 2025 όφειλε να θεωρείται αδιανόητο η ίδια στολή να χορηγείται για χρήση σε όλες τις καιρικές συνθήκες, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ήτοι από συνθήκες ψύχους έως ισχυρού καύσωνος και ανεξαρτήτως χώρου εργασίας (γραφείο με κλιματισμό ή εξωτερικό περιβάλλον) και μάλιστα με τον ίδιο τρόπο χρήσης (κατεβασμένα μανίκια χειμώνα – καλοκαίρι).

    γ. Οι αρβύλες δεν έχουν καμία προδιαγραφή ασφαλείας. Οι σόλες τους ξεκάθαρα στερούνται αντιολισθητικής ιδιότητας, άρα είναι ακατάλληλες για πολεμικά πλοία και για πλήθος συνεργείων ή χώρους εκτέλεσης ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών.

    Παράλληλα, πέραν ενός υποτυπώδους εσωτερικού πάτου με μαξιλαράκι, δεν συνοδεύονται από ορθοπεδικές προδιαγραφές που να πληροφορούν το προσωπικό με πιθανά μυοσκελετικά προβλήματα για τις προστασίες που παρέχουν.

    δ. Επιπλέον, εκ της όλης διαδικασίας αποδεικνύεται ότι δεν υπάρχει καμία μέριμνα χορήγησης ορθού ιματισμού και υπόδησης ανά ειδικότητα και συνθήκες εργασίας. Είναι, άραγε, δυνατόν ένας μηχανικός σε πολεμικό πλοίο να φέρει την ίδια στολή με έναν τηλεγραφητή της ίδιας υπηρεσίας και αντίστοιχα και οι δύο να φέρουν την ίδια στολή με έναν συγκολλητή των συνεργείων του Ναυστάθμου ή έναν τεχνίτη ΜΕΚ ή έναν οδηγό;

    Έχουν τις ίδιες συνθήκες εργασίας για να φέρουν τον ίδιο εξοπλισμό / ιματισμό εργασίας; Φυσικά και όχι. Αντίστοιχα, ένας ηλεκτρολόγος υποχρεούται να φέρει τα ίδια υποδήματα με έναν εργαζόμενο στο σιδηρουργείο ή σε γραφείο καθ’ όσον στερούνται προδιαγραφών (προστασία στα δάκτυλα, αντιολισθητικότητα, αντιδιατρητικότητα, αντιστατικότητα κλπ). Προφανώς «επιβαρυντικά» προς τούτο οφείλει να επισημανθεί ότι απουσιάζει η υποχρεωτική ένδειξη CE.

    5. Επισημαίνουμε ότι, σύμφωνα με τον (γ) σχετικό Κανονισμό της ΕΕ, ως Μέσο Ατομικής Προστασίας θεωρείται «το μέσο που έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί με σκοπό να φοριέται ή να κρατιέται από πρόσωπο για προστασία από έναν ή περισσότερους κινδύνους για την υγεία ή την ασφάλεια του εν λόγω προσώπου».

    Ως εκ τούτου από την στιγμή που ο ιματισμός και η υπόδηση εργασίας στις ΕΔ χρησιμοποιούνται για την εργασία (πλην ειδικών περιπτώσεων), αμφότερα υπάγονται στις προδιαγραφές των ΜΑΠ.

    6. Δυστυχώς διαπιστώνουμε ότι η Υγεία του προσωπικού «θυσιάζεται» εκ νέου, προκειμένου να δημιουργηθεί μια εσφαλμένη εντύπωση Υπηρεσίας που δήθεν μεριμνεί για το προσωπικό. Εν προκειμένω, για να «αποδειχθεί» η «δυνατότητα» κατασκευής ειδών ιματισμού και υπόδησης από τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις των ΕΔ, όπως το 700ΣΕ.

    Παρά ταύτα, η όλη ενέργεια διανομής των εν λόγω ειδών περισσότερο υπενθυμίζει «ξεστοκάρισμα» αποθηκών, αφού χορηγούνται κανονικές, δερμάτινες αρβύλες «τύπου ΣΞ» και όχι αυτές που προβλέπει η τροποποίηση (καστόρι), με αποτέλεσμα τελικώς να εγείρονται ερωτήματα περί του πραγματικού σκοπού της εν λόγω κίνησης και ποιον (αποδέκτη) πραγματικά εξυπηρετεί.

    Σε πρώτη φάση οι μόνοι που δείχνουν να είναι απόλυτα ικανοποιημένοι από τις νέες αλλαγές είναι οι προμηθευτές και τα καταστήματα.

    7. Τα προαναφερθέντα αποτελούν μόνο ένα μέρος της υποβάθμισης της Υγείας και της Ασφάλειας των στρατιωτικών, η οποία λαμβάνει πολύ μεγαλύτερες διαστάσεις από αυτές που φαίνονται και θα επανέλθουμε προσεχώς με νέα δεδομένα. Σε πρώτη φάση ζητάμε:

    α. Την άμεση απαγόρευση χρήσης και διακοπή χορήγησης της στολής υπ’ αριθμ. 9 ως επικίνδυνης (εύφλεκτη).

    β. Την απαγόρευση χρήσης των άρβυλων κατασκευής 700 ΣΕ λόγω ακαταλληλότητας (έλλειψης προδιαγραφών και αυξημένη ολισθηρότητα κατ’ ελάχιστον).

    γ. Την πιστοποίηση και συμμόρφωση των μονάδων μεταποίησης των ΕΔ με τα ισχύοντα ευρωπαϊκά πρότυπα.

    δ. Την αναγραφή της σήμανσης CE σε κάθε προϊόν, το οποίο οφείλει να συνοδεύεται ανά περίπτωση αντίστοιχο πιστοποιητικό προδιαγραφών, χρήσης και καταλληλότητας.

    ε. Την υιοθέτηση της δυνατότητας προμήθειας υποδημάτων και ιματισμού με βάση, αφενός την κατάσταση υγείας των στελεχών, αφετέρου τη θέση εργασίας εκάστου.

    στ. Την οριζόντια αύξηση δικαιούμενου ποσού κάρτας ιματισμού για το σύνολο του προσωπικού κατά 50% προκειμένου να ακολουθεί την ευρύτερη αύξηση των τιμών, και ακολούθως την περαιτέρω αυξητική προσαρμογή του εν λόγω ποσού ανάλογα με τις αποδεδειγμένες ανάγκες αντικατάστασης ειδών ιματισμού και υπόδησης εκάστου εργαζομένου με βάση τα καθήκοντα.



    0 Σχόλια
    Oldest
    Newest
    Inline Feedbacks
    Δείτε όλα τα σχόλια

    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ