Αγωνία για 119 Έλληνες ναυτικούς στη Μαύρη Θάλασσα

Έντονη γίνεται πλέον η αγωνία για την τύχη των 119 Ελλήνων ναυτικών και των 18 πλοίων ελληνικών συμφερόντων, που βρίσκονται κοντά στη διακεκαυμένη ζώνη του πολέμου, που μαίνεται στην Ουκρανία.
Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, σύμφωνα με κύκλους του Υπουργείου Ναυτιλίας, στην θαλάσσια περιοχή της βόρειας Μαύρης Θάλασσας (και συγκεκριμένα σε λιμάνια, αγκυροβόλια και χωρικά ύδατα Ρωσίας και Ουκρανίας) βρίσκονται 8 πλοία υπό ελληνική σημαία με εξήντα 61 Έλληνες ναυτικούς ενώ στη νότια Μαύρη Θάλασσα βρίσκονται 5 πλοία υπό ελληνική σημαία με 39 Έλληνες ναυτικούς.
Συγκεκριμένα, από τα 8 πλοία το 1 βρίσκεται στο λιμάνι Γιούζνε Οδησσού, ένα ακόμη σε ρουμανικά χωρικά ύδατα, ενώ τα υπόλοιπα 6 βρίσκονται σε αγκυροβόλια είτε του Νοβοροσίσκ Ρωσίας, είτε του Στενού Κερτς, ανοικτά της Κριμαίας. Επίσης, έχει επιβεβαιωθεί η παρουσία 5 ελληνόκτητων πλοίων στο βόρειο τμήμα της Μαύρης Θάλασσας, στα οποία επιβαίνουν 19 Έλληνες ναυτικοί.
Αυξημένου κινδύνου η ναυσιπλοΐα στη Μαύρη Θάλασσα- Η αντίδραση της Ελλάδας
Η Μικτή Στρατιωτική Επιτροπή του Lloyd’s Market Association (LMA) κατέταξε τα ρωσικά και ουκρανικά ύδατα της Μαύρης και Αζοφικής Θάλασσας στον κατάλογο περιοχών αυξημένων στρατιωτικών, πειρατείας, τρομοκρατίας και συναφών κινδύνων.
Με βάση την ανωτέρω ανακοίνωση της LMA, αλλάζουν οι όροι και οι προϋποθέσεις ασφάλισης των πλοίων κατά κινδύνων πολέμου που βρίσκονται στην υπόψη περιοχή και θα αποτελούν αντικείμενο ειδικής διαπραγμάτευσης μεταξύ πλοιοκτητών και ασφαλιστών. Η ανακοίνωση δεν επηρεάζει τους όρους ναυτολόγησης ναυτικών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις 24/2, η Ρωσία έχει ανακοινώσει αναστολή της ναυσιπλοΐας στην Αζοφική Θάλασσα (κλείσιμο Στενού Κερτς).
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες το ΥΝΑΝΠ ενημερώνεται διαρκώς η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα (ΝΕΕ, ΕΕΕ ΕΕΝΜΑ, ΠΝΟ και ΠΕΠΕΝ) για κάθε εξέλιξη.
Ήδη από τις πρώτες ώρες έναρξης της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία στις 24/2, εκδόθηκε σύσταση της Ελλάδας ως κράτος σημαίας, για άμεση απομάκρυνση και μη προσέγγιση των ελληνικών εμπορικών πλοίων από και προς τα λιμάνια και τα χωρικά ύδατα της Ουκρανίας και της Ρωσικής Ομοσπονδίας στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς και στα αγκυροβόλια των ως άνω λιμένων.
Αυτό για το οποίο έχουν κληθεί όλοι οι πλοιοκτήτες με παρουσία στην περιοχή είναι να αυξήσουν τα μέτρα ασφαλείας για τα πληρώματα και τα πλοία τους.
Ήδη, το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης και η Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας επικοινωνούν τακτικά με πλοιάρχους όλων των ελληνικών πλοίων στην περιοχή και δεν έχει αναφερθεί άλλο πρόβλημα.
Παράλληλα, ο Κλάδος Ελέγχου Πλοίων ενημερώνει σταθερά τους ναυτιλιακούς φορείς ότι τα πλοία τους, όταν πλέουν σε λιμένες των δύο χωρών στη Μαύρη και Αζοφική Θάλασσα, πρέπει να εφαρμόζουν αυξημένα μέτρα ασφαλείας.
Το πρόβλημα που έχει καταγραφεί μέχρι στιγμής αφορά στο λιμένα Γιούζνε της Οδησσού όπου βρίσκεται παραβεβλημένο ένα φορτηγό πλοίο υπό Ελληνική σημαία, με έξι Έλληνες ναυτικούς. Στο συγκεκριμένο πλοίο δεν χορηγείται απόπλους από τις ουκρανικές αρχές λόγω της αναστολής λειτουργίας, με εντολή του ουκρανικού ναυτικού, των λιμένων της χώρας εξαιτίας του πολέμου.
Για το ζήτημα, έχει ζητηθεί από το Υπουργείο να συνδράμει η Ελληνική Προξενική Αρχή στην Οδησσό, προκειμένου να υλοποιηθεί ο απόπλους του πλοίου.
Σε σταθερή επικοινωνία προκειμένου να ενημερώνεται για την ασφάλεια των πλοίων και του προσωπικού βρίσκεται και ο ίδιος ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ι. Πλακιωτάκης, από το Σάββατο 24/2.

Μοιραστείτε το:

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Aκολουθήστε το lawandorder.gr στο Google News για να ενημερώνεστε για όλες τις ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Κρίσεις 2022

Διαβάστε όλα τα άρθρα εδώ ➜

Κατηγορίες