23.4 C
Athens
23.2 C
Thessaloniki
Τετάρτη 24 Απριλίου 2024
More

    Αποζημίωση σε συνδρομητή για sms από πενταψήφιους αριθμούς που λάμβανε (και πλήρωνε) χωρίς τη συναίνεσή του


    Ηθική βλάβη σε καταναλωτή από τα πενταψήφια sms που λάμβανε στο κινητό του τηλέφωνο χωρίς τη συναίνεσή του, αναγνώρισε Μονομελές Πρωτοδικείο Πατρών και υποχρέωσε την εταιρεία πάροχο κινητής τηλεφωνίας να του καταβάλλει αποζημίωση ύψους 1.081 ευρώ.
    Τα συγκεκριμένα μηνύματα χρεώνονταν με τη λήψη τους στον αριθμό κινητού τηλεφώνου του καταναλωτή, ο οποίος και προσέφυγε στη Δικαιοσύνη κατά της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας με την οποία είχε συνάψει το συμβόλαιο του. Τα παράνομα sms προέρχονταν από Υπηρεσία Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) και σε αυτά δεν υπήρχε η επωνυμία της ως αποστολέα.
    Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην απόφαση, οι υπηρεσίες της εταιρίας ΥΠΠ προσφέρονταν μέσω των τηλεφωνικών συνδέσεων της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας και χρεώνονται μέσω των μηνιαίων λογαριασμών που αυτή στέλνει στους συνδρομητές της ως επιπλέον χρέωση της χρήσης της τηλεφωνικής της σύνδεσης! Μάλιστα το ποσό της επιπλέον χρέωσης από τις ΥΠΠ κατανέμονταν ως έσοδο μεταξύ των δυο εταιρειών, οι οποίες έχουν συνάψει μεταξύ τους σχετική σύμβαση. Με τον τρόπο αυτό και χωρίς ποτέ να ερωτηθεί ή να υπογράψει κάποια σύμβαση με την εταιρεία ΥΠΠ, ο καταναλωτής χρεώνονταν παράνομα με επιπλέον χρήματα στο λογαριασμό του.
    Έτσι, όταν έλαβε τους «φουσκωμένους» λογαριασμούς ο εν λόγω συνδρομητής διαμαρτυρήθηκε εγγράφως στην εταιρεία κινητής τηλεφωνίας του για αδικαιολόγητη χρέωσή του. Η εταιρεία του απάντησε έπειτα από δυο μήνες με επιστολή στην οποία του γνωστοποιούσε, μεταξύ άλλων, «με γενικότητες ότι αυτή δεν έχει ευθύνη για τις χρεώσεις από ΥΠΠ».
    Στη συνέχεια αποφάσισε να προσφύγει στη Δικαιοσύνη η οποία και τον δικαίωσε κρίνοντας ότι υπέστην οικονομική και ηθική βλάβη από την παράνομη συμπεριφορά της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας, και χωρίς ο ίδιος να φέρει καμία ευθύνη για αυτό.
    Με το σκεπτικό αυτό το δικαστήριο του επιδίκασε αποζημίωση ύψους 1.081 ευρώ για ηθική βλάβη. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι ο εν λόγω συνδρομητής είχε προχωρήσει και σε εξώδικο συμβιβασμό με εταιρεία ΥΠΠ και στο πλαίσιο αυτού, έλαβε από την εν λόγω εταιρεία, λόγω ηθικής βλάβης το ποσό των 3.000 ευρώ.



    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ