Προβληματισμό προκαλεί στην Άγκυρα η είδηση ότι απομένει μια τυπική έγκριση, για να πάρει η Ελλάδα τα F35 και πολλά ερωτήματα αποτυπώνονται από τον τουρκικό Τύπο και τους αναλυτές.
Τα τουρκικά μέσα αναφέρουν: «Νέα εξέλιξη στο ζήτημα των ελληνικών F-35;» – «Η Ελλάδα έτοιμη για τυπική έγκριση του Κογκρέσου και του Μπάιντεν για να πάρει και τα F-35» και σχολιάζουν ότι «η Ελλάδα ήδη διαθέτει F-16 Block-70 και η Τουρκία θέλει να καλύψει το κενό στην ισορροπία των δυνάμεων».
Όπως μεταδίδει από την Κωνσταντινούπολη ο ανταποκριτής του ΣΚΑΪ, Μανώλης Κωστίδης, Τούρκοι αναλυτές σχολιάζουν: «Όλος ο σχεδιασμός της Άγκυρας ήταν για τα τα F-35 όμως τώρα συζητάμε για τα F-16»
«Η Τουρκία προσπαθεί να καλύψει το κενό με την Ελλάδα που έχει εκσυγχρονισμένα και υψηλής τεχνολογίας μαχητικά».
Ο δημοσιογράφος του τηλεοπτικού δικτύου Haberturk Μετεχάν Ντεμίρ σχολίασε: «Η Τουρκία κατέθεσε αίτημα για 40 F-16 Βlock-70 όπως και για κιτ για τον εκσυγχρονισμός 79 μαχητικών F-16. σε επίπεδο Block-70. Aυτό έγινε στα πλαίσια του ‘σχεδίου γα επείγουσα δράση’ καθώς όλος ο στρατηγικός σχεδιασμός της Αεροπορίας είχε γίνει με τα F-35.
Aπο τη στιγμή που δεν ήρθαν αυτά τα αεροσκάφη, αναθεωρήθηκαν τα σχέδια και άμεσα θέλει να εντάξει τα μαχητικά F-16 εντός του συστήματος. Η Τουρκία διαθέτει μεν μεγάλο στόχο των F-16 αλλά πολλά είναι παλιά μοντέλα όπως F-16 Block-30, 40,50 .Υπάρχουν και τα. Βlock 60 τα οποία παρήχθησαν για αλλη χώρα. Όμως η Ελλαδα ηδη διαθέτει πολλα F-16 Βlock-70.
Στα πλαίσια της ισορροπίας δυνάμεων ίσως η Tουρκία να είναι πιο αποτελεσματική, θέλει όμως να κλείσει το κενό που υπάρχει σε επίπεδο εκσυγχρονισμένων μαχητικών που διαθέτουν υψηλή τεχνολογία. Η Τουρκία διαθέτει περίπου 220 μαχητικά, αν έρθουν τα κιτ εκσυγχρονισμού, από αυτά τα 79 θα φτάσουν σε επίπεδο Block-70».
Η Τουρκία διαφημίζει το δικό της μαχητικό που θα πετάξει το 2028
Ο πρόεδρος της αεροδιαστημικής εταιρείας TUSAS, Τεμέλ Κοτίλ ανέφερε: «Αυτό εδώ θα είναι ένα μαχητικό 5ης γενιάς. Έχει μια διαφορετική γεωμετρια άλλος σχεδιασμός. Δεν έχει σχέση με το F-16 ή το Hurjet. O σχεδιασμός είναι διαφορετικος για να μην εντοπίζεται στα ραντάρ και να έχει χαμηλό ίχνος. Απο εδώ αν μπουν τα ραδιοκύματα να μην υπάρχει η αντανάκλαση τους.Επίσης για να μην έχει ίχνος της καύσης των καυσίμων υπάρχει ένας ειδικός μηχανισμός. Δηλαδή αυτό εδώ είναι αντίστοιχο των F-35, των F-22, των J-20, SU-57 κι εμείς θα το εξελίσσουμε το αεροσκάφος και θα προσθέτουμε συστήματα».