14.3 C
Athens
9.8 C
Thessaloniki
Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2024
More

    ΟΣΕ: Ξανά στις ράγες τα τρένα από την Τετάρτη – Δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό

    Για πρώτη φορά συνεδρίασε το πρωί του Σαββάτου (18/3) το Συντονιστικό Κέντρο Διαχείρισης Κρίσεων του ΟΣΕ, υπό την προεδρία του αρμόδιου υπουργού, Γιώργου Γεραπετρίτη, και με την παρουσία των φορέων που εμπλέκονται, δηλαδή της Ελληνικής Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και του ΕΚΑΒ, καθώς επίσης και του λειτουργού του σιδηροδρομικού δικτύου δηλαδή της Hellenic Train.

    Μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης, σε δηλώσεις του ο Γιώργος Γεραπετρίτης ανακοίνωσε ότι την επόμενη Τετάρτη 22 Μαρτίου ξεκινά η σταδιακή λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής που διεκόπη μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και τόνισε πως είναι σημαντικό να υπάρχει επανεκκίνηση με όρους απόλυτης ασφάλειας.

    Σε πλήρη ανάπτυξη πριν το Πάσχα

    Την επόμενη Τετάρτη λοιπόν ξεκινά τη σταδιακή του λειτουργία το νέο πλαίσιο για την κυκλοφορία των τρένων και ανά πενθήμερο θα προστίθενται γραμμές, έτσι ώστε να υπάρξει πλήρη ανάπτυξη σε περίπου εικοσιπέντε μέρες πριν από το Πάσχα. «Θα ήθελα να επισημάνω, ιδιαίτερα, ότι έδωσα οδηγίες για συγκεκριμένα θέματα, τα οποία αφορούν την ασφάλεια, όπως είναι κατεξοχήν τα ζητήματα της πυρασφάλειας και της πυρανίχνευσης, όπως είναι, επίσης, και η πιστή τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας», τόνισε ο κ. Γεραπετρίτης.


    Ο υπουργός Επικρατείας πρόσθεσε πως «ήδη υπάρχει ένα εγκεκριμένο σχέδιο για τη διαχείριση κρίσεων από το Δεκέμβριο του 2020, στους σιδηροδρόμους, το οποίο έχει προκύψει μετά από διαβούλευση με τους φορείς και με τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και αυτό θα πρέπει να τηρηθεί με απόλυτο σεβασμό».

    Ενα μόνο τρένο μέσα στις σήραγγες

    Στο πλαίσιο ασφαλείας εντάσσεται πλέον και η κίνηση των τρένων στις σήραγγες με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών να αναφέρει χαρακτηριστικά «ιδιαίτερη έμφαση ζήτησα στο ζήτημα της ασφάλειας των σηράγγων. Ειδικά για τις σήραγγες, πέρα από την αναγκαία αναβάθμιση, η οποία θα πρέπει να υπάρξει, έχουμε στα πολύ άμεσα σχέδια και την αναβάθμιση της επιτήρησης με ηλεκτρονικές κάμερες. Επιπλέον, για το διάστημα έως ότου εγκατασταθεί πλήρως η τηλεδιοίκηση θα υπάρχει, σε κάθε περίπτωση, μία μόνο αμαξοστοιχία εντός των σηράγγων, έτσι ώστε να διασφαλίζεται απολύτως η κίνηση στις σήραγγες, καθώς και κάθε άλλο μέτρο, το οποίο είναι αναγκαίο για την αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας».


    Συγκεκριμένα, η επανεκκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου ξεκινάει από την Τετάρτη 22 Μαρτίου με ενισχυμένους κανόνες ασφαλείας, σημειώνεται όμως ότι μετά το δυστύχημα των Τεμπών η κυβέρνηση είχε ανακοινώσει το πλαίσιο για την επιστροφή των δρομολογίων των τρένων. Σε αυτό περιλαμβάνονται:

    • Υποχρεωτικώς δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό.
    • Μείωση του μεταφορικού έργου (μείωση συρμών-δρομολογίων ή μείωση σταθμών).
    • Καλύτερος συντονισμός στο πλαίσιο των σημερινών τεχνολογικών δυνατοτήτων.
    • Ταχεία ολοκλήρωση του έργου της τηλεδιοίκησης, μετά από επικοινωνία του πρωθυπουργού με τη γαλλική Alstom.
    • Ταχύτητες προσλήψεις προσωπικού για την ενίσχυση του ΟΣΕ.
    • Μεγαλύτερες ποινές για όσους κλέβουν καλώδια και προκαλούν δολιοφθορές στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

    Παράλληλα, μετά και τις σημερινές δηλώσεις Γεραπετρίτη, στο πλαίσιο της επανεκκίνησης εντάσσονται:

    • Πιστή τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας
    • Κανόνες πυρασφάλειας και πυρανίχνευσης
    • Μία μόνο αμαξοστοιχία εντός των σηράγγων
    • Η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα λειτουργεί

    Οσον αφορά την τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, ο κ. Γεραπετρίτης ανέφερε στις δηλώσεις του πως λειτουργούσε απολύτως την κρίσιμη νύχτα, όπως προκύπτει από όλα τα στοιχεία και εξακολουθεί να λειτουργεί κανονικά μέχρι και σήμερα.

    Όπως επισήμανε ο υπουργός «κρίναμε σκόπιμο ως υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να υπάρξει ένα ενιαίο συντονιστικό κέντρο το οποίο και θα περιλαμβάνει όλους τους δημόσιους εκείνους φορείς που εμπλέκονται στη διαχείριση κρίσης, δηλαδή την ελληνική αστυνομία, την πυροσβεστική υπηρεσία και το ΕΚΑΒ, καθώς επίσης και τον λειτουργό του δικτύου, δηλαδή τη Hellenic Train».

    Παράλληλα, σημείωσε πως «με τον τρόπο αυτό θεωρούμε ότι θα μπορέσουμε, αφενός να επιτηρήσουμε καλύτερα τα συστήματα ασφαλείας, και αφετέρου να προχωρήσουμε με πολύ γοργά βήματα στην αναβάθμιση όλων των προδιαγραφών ασφαλείας του σιδηροδρομικού μας δικτύου έτσι ώστε να βελτιώσουμε σημαντικά την εμπιστοσύνη του κοινού, απέναντι σε όλα τα θέματα που έχουν να κάνουν με το σιδηρόδρομο στην Ελλάδα».



    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ