13 C
Athens
9.2 C
Thessaloniki
Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2024
More

    ΠΟΕΣ: «Είναι αλήθεια ότι μελέτη επιχειρεί να πριμοδοτήσει εκ νέου το προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ. εις βάρος των στρατιωτικών;»

    Η ΠΟΕΣ εξέδωσε ανακοίνωση με τίτλο: «Μετοχικά Ταμεία ΕΔ (Εξυγίανση)».

    Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΟΕΣ αναφέρει:

    Kύριε Υπουργέ.


    Η Ομοσπονδία μας τους τελευταίους μήνες έχει προβεί σε σειρά από αποκαλύψεις και τεκμηριωμένα σχόλια αναφορικά τόσο με την κατάσταση περί τα Μετοχικά Ταμεία των ΕΔ με έμφαση στο ΜΤΣ, όσο και ως προς τις κυοφορούμενες αλλαγές που έχουν δει το φως και, συμπτωματικά ή όχι, βρίσκονται σε αρμονία με παλαιότερες αντίστοιχες προσπάθειες που αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι απέτυχαν.

    Πλέον ουδείς αμφιβάλει ότι ο προγραμματισμός των «Οδικών Χαρτών» του ΥΠΕΘΑ που έχει διαρρεύσει σε ΜΜΕ συνεχίζει να προχωράει βήμα-βήμα παρά τις όποιες ανεπιτυχείς προσπάθειες διάψευσης.


    Τυχόν χρονικές παρεκκλίσεις ή αναγκαίες προσαρμογές στην υλοποίηση, που εκτιμούμε ότι οφείλονται στις αποκαλύψεις και τα σχόλιά μας, δεν μας ρίχνουν στάχτη στα μάτια. Το πλέον αξιοσημείωτο γεγονός είναι η πρωτοφανής συσπείρωση που έχει δημιουργηθεί γύρω από την Ομοσπονδία μας, όχι μόνο από ε.ε. στελέχη με αυξημένες ανησυχίες αλλά και από αποστράτους συναδέλφους, αντίδραση που συνοδεύεται από περιβολή εμπιστοσύνης και παροχή πολύ ζωτικών πληροφοριών και στοιχείων.

    Το προηγούμενο διάστημα μεταξύ άλλων φέραμε στο φως πολύ κρίσιμές λεπτομέρειες που αφορούσαν σφαιρικά την υπόθεση της ενοποίησης των Ταμείων, είτε ως επαναφορά παλαιών «σκελετών μέσα από τη ντουλάπα», είτε ως νέες αποκαλύψεις. Υπενθυμίσαμε με σειρά από άρθρα ότι έχουν υπάρξει εισαγγελικές παρεμβάσεις και έρευνες για πιθανή κακοδιαχείριση, τα αποτελέσματα των οποίων αγνοούμε προς ώρας, αλλά θα επιδιώξουμε να πληροφορηθούμε αρμοδίως και ως έχοντες έννομο συμφέρον.

    Φέραμε στο φως αποκαλύψεις που βασίζονται σε πρακτικά συνεδριάσεων όπου συζητήθηκαν μεταξύ άλλων «σημεία και τέρατα», ενώ βασιστήκαμε στα στοιχεία αναλογιστικών μελετών, τα οποία επικαλούνται συγκεκριμένους αριθμούς, μέσα από το σύνολο της διαχείρισης. Εκτιμούμε ότι ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει αυτά που έχουμε σχολιάσει, ακόμα κι αν έχει αντίθετες απόψεις ή ερμηνείες ή ακόμα κι αν αισθάνεται την ανάγκη να διαψεύσει δημοσίως.

    Τα δεδομένα είναι πολύ συγκεκριμένα και ένα από αυτά που δείχνει να έχει στοιχεία συνεκτικής ουσίας σε πολλά από τα προβλήματα, είναι η διατήρηση μιας κατάστασης που φαίνεται ότι δημιουργεί μόνο ζημιά στο ΜΤΣ. Μια ζημιά που, πλέον, δεν μπορεί να βοηθηθεί από εξωτερικές χρηματοδοτήσεις, παρά μόνο εκ των έσω, δηλαδή με εξυγίανση. Εδώ, λοιπόν, υπεισέρχεται το σενάριο των «Οδικών Χαρτών» (που βρίσκεται ήδη σε φάση υλοποίησης) για ενοποίηση δύο υγιών φορέων, με έναν τρίτο που παρουσιάζεται (έως και κατά τα λεγόμενα τρίτων, όπως η ΕΑΑΣ) ως «προβληματικός» κατά κάποιον τρόπο. Κοινώς, ουσιαστικά «βαφτίζει» ως εξυγίανση την επέκταση του προβλήματος.

    Εξυπακούεται ότι αν και δεν υφίσταται λόγος να επαναφέρουμε όσα έχουμε μνημονεύσει στα σχετικά (στ) έως (ι) έγγραφά μας, κρίνουμε σκόπιμο σε αυτό το σημείο να υπενθυμίσουμε ότι με βάση τον αρχικό σχεδιασμό των «Οδικών Χαρτών» προβλεπόταν συνοπτικά, κατ’ αρχάς η δημιουργία ενιαίου φορέα Διαχείρισης Περιουσίας των ΜΤ και συνακόλουθα αντίστοιχου Ενιαίου Ταμείου υπό μορφή ΝΠΔΔ (φάση «Α»). Θα ακολουθούσε η αφαίμαξη και διαχείριση της ακίνητης περιουσίας των Ταμείων (φάση «Β») και η κατάργηση / αναπροσαρμογή των χρηματοδοτήσεων των ΜΤ (φάση «Γ»). Συνέπεια των μέτρων θα ήταν ο οικονομικός στραγγαλισμός των ΜΤ, γεγονός που θα οδηγούσε σε κατάρρευση, άρα και διάνοιξη νέων δυνατοτήτων (πχ μετατροπή μετοχικής σχέσης σε επικουρική, πρόθεση που αφήνεται ανοικτά να εννοηθεί).

    Αυτό είναι το σημείο όπου θα εκπονηθούν νέες αναλογιστικές μελέτες για τη βιωσιμότητα των Ταμείων, όπου πλέον θα εξετάζεται ως ενδεχόμενο «η πιθανότητα ενοποίησής τους» σε ένα Ταμείο (Φάση «Δ»). Πλέον, η κατάρρευση θα έχει επέλθει και το μέχρι πρότινος «σενάριο» θα καταστεί η μόνη «ρεαλιστική» λύση (ανάγκης), η οποία θα υλοποιηθεί με βάση τα πορίσματα των (νέων) αναλογιστικών μελετών (Φάση «Ε»).

    Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία που είχαμε εντοπίσει εξαρχής, στην πέμπτη φάση, αφορούσε το διαμοιρασμό στα Ταμεία των «υπολειπόμενων» περιουσιακών στοιχείων με βάση «τον αριθμό μελών» κάθε ΜΤ, ενέργεια που θα ακολουθείτο από την εξέταση της αναγκαιότητας (ή σκοπιμότητας) να διαχωριστεί το προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ. από το προσωπικό του ΣΞ. Η υλοποίηση μιας τέτοιας ιδιαίτερα επιθετικής ενέργειας εις βάρος των στρατιωτικών θα δημιουργήσει πολύ σοβαρές παρενέργειες:

    • Πρώτον, θα δημιουργήσουν απώλεια πολύ σοβαρών ποσών, τα οποία αναλογούν βάσει εισφορών και κοινωνικών πόρων σε μεγάλο μέρος δικαιούχων (μερισματούχων του ΣΞ). Η εν λόγω μεθόδευση θα γίνει προς όφελος μερισματούχων που έχει διαπιστωθεί από τις μελέτες κατ’ επανάληψη ότι λειτουργούν ζημιογόνα προς το ΜΤΣ.
    • Δεύτερον, πιθανότατα θα δημιουργηθούν περιθώρια για αυθαίρετες αξιώσεις επί της περιουσίας των Ταμείων.
    • Τρίτον και το πλέον εντυπωσιακό σημείο, ότι ξαφνικά, θα ληφθούν υπόψιν τα πορίσματα των αναλογιστικών μελετών, κάτι για το οποίο υφίστανται εύλογες αμφιβολίες ως προς το αν και σε τι έκταση συνέβαινε κατά το παρελθόν.

    Από τα παραπάνω καθίσταται προφανές ότι πρέπει να φέρουμε στο φως τι πραγματικά ισχύει για το εσωτερικό του ΜΤΣ, με βάση τα πραγματικά γεγονότα και όχι απλές απόψεις, απαιτήσεις ή αφηγήματα, πάντα υπό το πρίσμα του ανά περίπτωση κανονιστικού και θεσμικού πλαισίου όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, με επέκταση στο σύνολο των ΜΤ των ΕΔ

    Επί σειρά ετών οι αναλογιστικές μελέτες ουσιαστικά έκαναν λόγο για τη διατήρηση ενός μηχανισμού δημιουργίας ελλειμμάτων, λόγω των χαμηλών εισφορών σε σχέση με τις παροχές που λαμβάνει το προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, που κατά την άποψή μας, αυθαιρέτως, εξακολουθεί να συμπεριλαμβάνεται στους μετόχους / μερισματούχους του ΜΤΣ, για το λόγο ότι το προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ. λαμβάνει ούτως ή άλλως και δεύτερο εφάπαξ και μερίσματα, είτε από το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων (σε ποσοστό 32% του συνόλου των εργαζομένων, παράλληλα με το Ταμείο Αρωγής Υπαλλήλων Αστυνομίας Πόλεων, είτε από το Επικουρικό Ταμείο Ελληνικής Χωροφυλακής (σε ποσοστό 68%, παράλληλα με το ΜΤΣ). Εάν η καταβολή εισφορών ήταν ισότιμη, πιθανώς να μην υπήρχε πρόβλημα, ή έστω, να μην υπήρχε τόσο μεγάλο πρόβλημα, αυτό το σενάριο όμως ανήκει στη σφαίρα του φανταστικού.

    Υπενθυμίζουμε ότι η ανωτέρω κατανομή 68/32 έχει χαρακτηριστεί «αυθαίρετη» από αναλογιστικές μελέτες και όντως είναι, αφού διατηρεί σε μια νεκροζώντανη κατάσταση την Ελληνική Χωροφυλακή, η οποία κατά τα λοιπά έχει καταργηθεί με νόμο από το 1984 [σχετικό (β)], δηλαδή πριν από 40 χρόνια.

    Είναι προφανές ότι η εν λόγω κατάσταση διατηρείται ακριβώς για να διαιωνίζει μια μη υγιή σχέση εις βάρος του ΜΤΣ και των στρατιωτικών ειδικότερα, οι οποίοι χρηματοδοτούν τις παροχές άλλων, με αποτέλεσμα να αποτυπώνονται διαρκώς προβλήματα και νέες ανάγκες. Υπενθυμίζουμε επίσης, ότι με βάση τις εισφορές που καταβάλλουν τα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. προς το ΜΤΣ, έχει διαπιστωθεί ότι εάν είχαν δημιουργήσει δικό τους ΜΤ, αυτό «θα είχε πτωχεύσει προ πολλού».

    Όλα τα προαναφερθέντα δημιουργούν τις βάσεις για να τεθεί ένα πάρα πολύ σοβαρό ερώτημα. Όταν:

    • Έχουν υπάρξει κατά το παρελθόν εισαγγελικές έρευνες για κακοδιαχείριση,
    • Έχουν αποκαλυφθεί σημεία και τέρατα όπως ο τεράστιος αριθμός Αντιστρατήγων,
    • Υπάρχουν μελέτες βιωσιμότητας που ουδέποτε εφαρμόστηκαν με αποτέλεσμα να γίνεται διαρκώς μνεία για ύπαρξη σοβαρού προβλήματος,
    • Λαμβάνονται μέτρα από την Πολιτεία που πιστοποιείται ότι ζημίωσαν τα Ταμεία (πχ η κατάργηση της εισφοράς 1%),
    • Η πρόσφατη (2023), κατά τα λοιπά γενικόλογη κατά την άποψή μας, αναλογιστική μελέτη κάνει λόγο για ανάγκη χρηματοδότησης του ΜΤΣ άρα επιβεβαιώνει το πρόβλημα δίχως ωστόσο να αναφέρεται στην πηγή του,

    τότε για ποιον λόγο δεν έχουν ληφθεί τα μέτρα εξυγίανσης που προτείνονταν κατά τα προηγούμενα έτη, παρά προκρίνεται ως δήθεν μόνη λύση η ενοποίηση των Ταμείων υπό τις υφιστάμενες συνθήκες όπου ένα σύστημα έχει κριθεί ότι «δεν είναι βιώσιμο»;

    Για να πάψουμε να κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας, η απάντηση είναι πολύ απλή: διότι η Πολιτεία έχει αποδείξει ότι ούτε υπολογίζει τους στρατιωτικούς, ούτε τους σέβεται, ούτε τους χρειάζεται, όπως χρειάζεται τους αστυνομικούς για τη φύλαξή της (σε πρόσωπα και κτιριακές δομές).

    Η «τρομοκράτηση» της κοινής γνώμης (εν προκειμένω των στρατιωτικών) είναι πάντα ένα χρήσιμο εργαλείο προκειμένου να ασκηθεί πίεση στους παλαιότερους ασφαλισμένους (δηλαδή τα στελέχη που πλησιάζουν τη συνταξιοδότηση, άρα αγγίζουν τις παροχές που θίγονται) με αποτέλεσμα να αισθάνονται όχι απλώς θιγόμενοι, αλλά υπό καθεστώς ευθείας απειλής, γεγονός που δημιουργεί εσωτερικό κοινωνικό αυτοματισμό εις βάρος των νεότερων στελεχών. Ενδεικτικά:

    • Μειώνεται το ΒΟΕΑ γεγονός που υποδηλώνει την επιβεβαίωση του προβλήματος. Οι «καθιερωμένες» καθυστερήσεις στην καταβολή αποτελούν πρόσθετο «αποδεικτικό στοιχείο».
    • Δημοσιεύονται διαμαρτυρίες εκ των έσω (πχ της ΕΑΑΣ περί μεγάλου ασθενούς) και οι συνάδελφοι ανησυχούν.
    • Επίσημες φωνές (όπως του Α/ΓΕΕΘΑ, ο οποίος εικάζουμε ότι έχει λάβει το εφάπαξ του) επιβεβαιώνουν την «καθόλου καλή κατάσταση» που χρήζει λήψης άμεσων μέτρων κλπ.
    • Επιβεβαιώνονται τα προβλήματα από τον ΥΕΘΑ.

    Ταυτόχρονα, η Πολιτεία «κλείνει το μάτι» σε υψηλόβαθμους προκειμένου να διατηρήσουν αυθαίρετα προνόμιά τους (όχι μόνο διά της αύξησης μερισμάτων του ν.5018/2023), όπως θα σχολιάσουμε στη συνέχεια και κάπως έτσι, από την «καλλιέργεια κλίματος» περνάμε στην υλοποίηση του σχεδιασμού με τη «σύμφωνη γνώμη» εκ των έσω, ενίοτε δε με το πρόσχημα της ικανοποίησης των αιτημάτων (πχ διαμοιρασμού με βάση τον αριθμό μελών των κρατήσεων υπέρ κοινωνικών πόρων).

    Ακολούθως θα θέσουμε μερικά πολύ σοβαρά ερωτήματα:

    α.   Είναι αλήθεια ότι υφίσταται αναλογιστική μελέτη που εκπονήθηκε επί της προηγούμενης Ηγεσίας και η οποία είχε ως αντικείμενο διερεύνηση των σεναρίων ενοποίησης των Μετοχικών Ταμείων και χειρίζεται ως «απόρρητη»;

    β.   Είναι αλήθεια ότι η ανωτέρω μελέτη επιχειρεί να πριμοδοτήσει εκ νέου το προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ. εις βάρος των στρατιωτικών στο ενδεχόμενο διαχωρισμού, με αυθαίρετες παραδοχές και με τον κίνδυνο να δημιουργηθούν περιθώρια για ατεκμηρίωτες αξιώσεις;

    γ.   Είναι αλήθεια ότι με τυχόν ενοποίηση των ΜΤ, σύμφωνα με το υφιστάμενο πλαίσιο, ενοποιούνται τα Ταμεία, οι ΕΛΟΑ (Σ-Ν-Α) και τα ΒΟΕΑ όπου περιέργως μειονεκτεί μόνο το ΜΤΣ, αλλά όχι οι υπόλοιποι ειδικοί λογαριασμοί, όπως οι ΕΚΟΕΜ (Σ-Ν-Α), γεγονός που υποδηλώνει πιθανή ύπαρξη συμπαιγνίας, μιας και το ΜΤΣ προωθεί πόρους προς το ΕΚΟΕΜΣ εις βάρος του ΕΛΟΑΣ;

    δ.   Είναι αλήθεια ότι, μέσα σε ένα σύνολο προβλημάτων, εξακολουθεί να υφίσταται μηχανισμός «αναβίωσης μετοχικής σχέσης» για ανωτάτους του ΣΞ, οι οποίοι έχοντας ήδη λάβει το εφάπαξ με τη συμπλήρωση 35ετίας, υποβάλλοντας υπεύθυνη δήλωση αναπροσαρμόζουν τα εφάπαξ λαμβάνοντας συμπληρωματικά ποσά με συμψηφισμό και καταβολή ελάχιστων εισφορών;

    ε.    Είναι αλήθεια ότι υπάρχει μηχανισμός τροφοδότησης του ΕΚΟΕΜΣ με το 50% των δαπανών της κάλυψης των φαρμάκων από τον ΕΟΠΥΥ, γεγονός που πιθανότατα δημιουργεί έλλειμα εις βάρος στρατιωτικών νοσοκομείων, το οποίο φοβούμαστε ότι προσεχώς θα χρησιμοποιηθεί ως «επιχείρημα» για την έτερη κυοφορούμενη ενοποίηση των στρατιωτικών νοσοκομείων;

    στ.  Ποιος ή ποιοι έλαβαν τις αποφάσεις για τη μη εξυγίανση του ΜΤΣ επί σειρά ετών, όταν στην συντριπτική τους πλειοψηφία οι αναλογιστικές μελέτες επικαλούνται αδιαμφισβήτητα οικονομικά δεδομένα τα οποία υποδηλώνουν επακριβώς και το πρόβλημα και τη λύση του; Τι έπραξε το ΥΠΕΘΑ ως αρμόδιος εποπτικός φορέας;

    ζ.    Έχουν ζητηθεί οι μηδέποτε καταβληθείσες αναδρομικές εισφορές από τα συναρμόδια Υπουργεία για να καλυφθούν οι επί σειρά ετών απώλειες εσόδων που έχουν εντοπιστεί από αναλογιστικές μελέτες και αν όχι, για ποιον λόγο;

    η.   Έχει διερευνηθεί (ζητηθεί) ποτέ ποια είναι η αναλογία εσόδων (κοινωνικοί πόροι κλπ) προς τα ΜΤ ως προς τις παροχές, ανάλογα με την εργασιακή σχέση (ΕΔ/ΣΑ) και αν όχι, γιατί;

    Εδώ και τουλάχιστον τρία χρόνια τα στοιχεία υποδηλώνουν ξεκάθαρα ότι το Οικονομικό Επιτελείο ψάχνει εναγωνίως πόρους από κάθε πιθανή πηγή, οι οποίοι διαφαίνεται ότι είναι ιδιαίτερα δύσκολο να βρεθούν λόγω της διαρκούς συρρίκνωσης του εισοδήματος. Υπενθυμίζουμε ότι η πλέον σταθερή απάντηση που λαμβάνουμε στα αιτήματά μας είναι «δεν έχουμε», εννοώντας φυσικά τις ΕΔ, μιας και για άλλους αποδέκτες το χρήμα έχει αποδειχθεί ότι ρέει δίχως προβλήματα. Σε αυτό το πλαίσιο έχουμε φτάσει να βιώνουμε έως και αυτοχρηματοδοτήσεις από τους στρατιωτικούς για υποτιθέμενες παροχές που βαφτίζονται ως νέες, όπως η πρόσφατη διπλή ΚΥΑ-φιάσκο που, περιέργως, δείχνει να θίγει σχεδόν αποκλειστικά το ΠΝ.

    Όσον αφορά τα περιουσιακά στοιχεία των ΕΔ, είναι αναμφίβολα ένα πολύ μεγάλο φιλέτο και υπό αυτό το πρίσμα καθίσταται προφανές ότι μαζί με τα αναξιοποίητα (λόγω πλαισίου) αποθεματικά των Μετοχικών Ταμείων συγκροτούν ένα μεγάλο δέλεαρ. Για να αλλάξει δομικά το όλο πλαίσιο, που υποστηρίζεται από τους ιδιαίτερα ισχυρούς, διαφορετικούς για κάθε ΜΤ, ιδρυτικούς νόμους και επιμέρους ειδικά, ανά περίπτωση, νομικά καθεστώτα, είναι προφανές ότι χρειάζονται «σύμμαχοι». Αυτό ακριβώς είναι το κακοστημένο θεατρικό έργο εξεύρεσης συμμάχων που παρακολουθούμε εδώ και λίγους μήνες και που, προσεχώς, στο πλαίσιο του οποίου, εκτιμούμε ότι θα επιχειρήσει να φέρει κατ’ αρχάς και κατά κύριο λόγο το ΜΤΣ σε καθεστώς οικονομικού στραγγαλισμού προκειμένου να έρθει η «αναγκαία» λύση όπως-όπως, με πιέσεις εκ των έσω (δηλαδή από θιγόμενους).

    Σε αυτό το σημείο θα υπενθυμίσουμε μια πολύ σημαντική, κομβικής σημασίας, διάταξη που δεν εφαρμόστηκε ποτέ: το άρθρο 27 του (γ) σχετικού που προέβλεπε την αποχώρηση των αστυνομικών από το ΜΤΣ και την υπαγωγή τους σε ξεχωριστό Ταμείο, το οποίο εξάλλου υφίστατο ήδη [σχετικά (α) και (ε)]. Όπως αποκαλύπτει και με επιστολή του με ημερομηνία 1/4/2011 ο τότε ΥΕΘΑ, Ι. Βαρβιτσιώτης, η διάταξη αυτή δεν εφαρμόστηκε ποτέ λόγω των αυξημένων πιέσεων που άσκησαν τότε οι αστυνομικοί και που κλιμακώθηκε από πολιτικούς, συμπεριλαμβανομένης και της ηγεσίας του Υπουργείου Δημοσίας Τάξεως, το οποίο προφανώς και δεν είχε κανένα λόγο να θέλει να επωμιστεί τέτοιο βάρος.

    Προφανώς από το 1990 έως σήμερα, έχουν μεσολαβήσει πολλά γεγονότα, πολλά εκ των οποίων πιθανώς να σχετίζονται με περαιτέρω ενδείξεις κακοδιαχείρισης, οι οποίες υποτυπώνονται με λεπτομέρεια σε πλήθος αναλογιστικών μελετών, αλλά και σε άλλη «εξ οικείων αλληλογραφία» ενδιαφέροντος (πχ Π.Ο.Σ. – ΕΑΑΣ, η οποία έχει τεθεί υπόψιν μας). Επιπλέον, έχουν αποτυπωθεί και στο πρακτικό της συνεδρίασης του 2012 που αποκαλύψαμε πρόσφατα και μάλιστα από το ίδιο το ΜΤΣ, το οποίο προέβη στην παραδοχή ότι «σε ορισμένες περιπτώσεις στην όξυνση του προβλήματος συνέβαλε και η εξαιρετικά κακή διαχείριση των πόρων του». Το γεγονός, ωστόσο, ότι από το 1990 ουδέν συνέβη τελικώς ενώ υπήρχε η πρόθεση, υποδηλώνει ξεκάθαρη πολιτική απόφαση για μη επίλυση του προβλήματος, κάτι που διαφαίνεται ότι εξακολουθεί να υφίσταται. Ωστόσο, με τον προγραμματισμό των «Οδικών Χαρτών» να βρίσκεται σε εξέλιξη, είναι ξεκάθαρο ότι όλα οφείλουν να βγουν στο φως και σε αυτό συμπεριλαμβάνονται και οι προθέσεις (αλλά και η «συνδρομή») όσων θέτουν (φορέων ή φυσικών προσώπων) προσχώματα προς αυτή την κατεύθυνση.

    Από τα παραπάνω προκύπτουν σαφέστατα συμπεράσματα:

    α.   Κάθε ζημιογόνος, μη υγιής σχέση οφείλει να διακοπεί άμεσα. Αφηγήματα του τύπου «υπάρχουν μόνο μέτοχοι και μερισματούχοι» ανήκουν στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας και οφείλουν να επιστρέψουν εκεί, μαζί με τα εικονικά ποσοστά 68/32 που βασίζονται σε προ δεκαετιών καταργηθέν νομικό πλαίσιο. Η δε, συμμόρφωση με τις προτάσεις των μελετών έπρεπε να θεωρείται αυτονόητη.

    β.   Κάθε Ταμείο λειτουργεί υπό διανεμητικό καθεστώς, κοινώς, όσα έχει, τόσα δίνει. Η υφιστάμενη νομοθεσία δεν αφήνει περιθώρια για περιττές ενέργειες όπως τα σενάρια ενοποίησης, τα οποία αφήνουν περιθώρια για πολλών ειδών υποθέσεις.

    γ.   Εάν υφίσταται κακοδιαχείριση σε οποιοδήποτε Ταμείο, εκφράζουμε την πολύ μεγάλη έκπληξή μας που, ούτε το Υπουργείο ως εποπτικός φορέας, ούτε τα υπεύθυνα ΔΣ δεν ανέλαβαν τις απαιτούμενες ενέργειες που πηγάζουν από το σύνολο του κανονιστικού και θεσμικού πλαισίου, μεταξύ άλλων και οι ιδρυτικοί νόμοι των ΜΤ.

    δ.   Είμαστε πεπεισμένοι ότι η εξυγίανση μπορεί να γίνει δίχως να θιγούν τα συμφέροντα κανενός στρατιωτικού.

    ε.    Οι ήδη νομοθετημένοι πόροι κάθε Ταμείου, ανεξάρτητα εάν προέρχονται από εισφορές των μετόχων και μερισματούχων του ή από τούς κοινωνικούς πόρους, διαχωρίζονται και περιέρχονται σε κάθε Ταμείο ανάλογα με το φορέα προέλευσής τους, άνευ περαιτέρω παρεμβάσεων (πχ περικοπών).

    στ.  Πολύ βασικό είναι το γεγονός ότι με τυχόν διαχωρισμό, όπως προκύπτει από τις αναλογιστικές μελέτες, ξεκαθαρίζεται ότι τα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. δεν ζημιώνονται. Εξάλλου ήδη λαμβάνουν εφάπαξ από άλλο Ταμείο, δικαίωμα που δεν θίγεται. Ως εκ τούτου, δεν υφίσταται κανένα περιθώριο για τυχόν δημιουργία περαιτέρω αξιώσεων.

    ζ.    Το καθεστώς των δωρεών και των κληροδοτημάτων είναι ισχυρότατο και δεν μπορεί ούτε να κατανεμηθεί, ούτε να διαμοιραστεί. Ομοίως ισχυρότατοι είναι οι ιδρυτικοί νόμοι των ΜΤ, οι οποίοι οφείλουν να γίνουν σεβαστοί.

    η.   Υπό το πρίσμα όλων των τελευταίων αποκαλύψεων είναι αυτονόητο, στο πλαίσιο της υπεράσπισης της διαφάνειας, τα ΔΣ όλων των ΜΤ των ΕΔ να λάβουν ξεκάθαρη θέση, ενημερώνοντας αρμοδίως τους μετόχους και μερισματούχους τους.

    Κύριε Υπουργέ.

    Με σειρά εγγράφων έχουμε παρουσιάσει την κατάσταση συνολικά, σφαιρικά και, κυρίως, αντικειμενικά. Παρουσιάσαμε στοιχεία ανεξάρτητων ελεγκτικών φορέων, αρθρογραφία με στοιχεία που σχετίζονται με έρευνες της Δικαιοσύνης, απόψεις προκατόχων σας, ακόμα και απόψεις των αστυνομικών. Δεν κρύψαμε τίποτα, σε αντίθεση με την Ηγεσία που, προς μεγάλη μας απογοήτευση, δείχνει να επιλέγει την εύκολη λύση να κρύβεται πίσω από το δάκτυλό της, προκειμένου να εξάγει το καλύτερο (γι’ αυτήν) δυνατό αποτέλεσμα μέσα από την καλλιέργεια κλίματος πανικού. Είμαστε βέβαιοι ότι γνωρίζετε πάρα πολύ καλά ότι πλήθος ενδιαφερόμενων ρωτούν προς κάθε κατεύθυνση ποιες είναι αυτές οι περιβόητες «καθόλου καλές αναπτυξιακές μελέτες» που ανάφερε ο Α/ΓΕΕΘΑ πρόσφατα.

    Η Ηγεσία του ΥΠΕΘΑ δείχνει να επιλέγει συνειδητά τη διαιώνιση ενός προβλήματος εις βάρος των στρατιωτικών του ΣΞ. Ανέκαθεν ήταν γνωστό ότι δεν μπορούσε να επιλυθεί με τη διατήρηση των ίδιων συνθηκών. Τώρα που έχει φτάσει πάλι ο κόμπος στο κτένι, αναζητείται «λύση» εις βάρος του συνόλου των στρατιωτικών. Δεν πρόκειται να δεχθούμε ούτε τη μία εκδοχή (ζημία εις βάρος των ΜΤΝ-ΜΤΑ), ούτε τη δεύτερη (ζημία εις βάρος του ΜΤΣ). Στον όλο μηχανισμό υπάρχουν πρόσωπα με συγκεκριμένες αρμοδιότητες και ευθύνες. Υπάρχουν αποφάσεις με ονοματεπώνυμα και υπογραφές. Ακόμα και οι πολιτικές επιλογές ή οι παραλείψεις έχουν, επίσης, ονοματεπώνυμα και τεράστια βαρύτητα, κι όπως έχουμε ξεκαθαρίσει από την πρώτη στιγμή, από την στιγμή που το Υπουργείο εμμένει στις απόψεις του, θα αναλάβουμε κι εμείς τις δέουσες ενέργειες που αρμόζουν στην περίσταση.

    Η λύση, θα επαναλάβουμε, είχε δοθεί το 1990 και δεν εφαρμόστηκε ποτέ λόγω αντιδράσεων που απέτρεψαν την έκδοση ΠΔ. Διά της συγκεκριμένης ξεκάθαρης πολιτικής επιλογής συνεχίστηκε η πρόκληση ζημίας στο ΜΤΣ. Τώρα αναζητείται τρόπος να αφαιμαχθούν και διαμοιραστούν περιουσιακά στοιχεία και κινητή περιουσία, υπέρ τρίτων. Το λένε ξεκάθαρα οι «Οδικοί Χάρτες» και δυστυχώς το ΥΠΕΘΑ δεν μας έχει δείξει ότι προτίθεται να αλλάξει πλεύση.

    Κατόπιν των ανωτέρω, απευθυνόμενοι προς κάθε ενδιαφερόμενο μέρος, συμπεριλαμβανομένων και τυχόν «χειροκροτητών», υπενθυμίζουμε δημόσια τις θέσεις μας:

    α.   Δεν θα επιτρέψουμε την πρόκληση ζημίας καθ’ οιονδήποτε τρόπο στα Ταμεία και τους Ειδικούς Λογαριασμούς. Ως εκ τούτου οφείλουν να αναληφθούν άμεσα οι αναγκαίες ενέργειες εξυγίανσης που έχουν υποδειχθεί αρμοδίως. Σε αυτό το πλαίσιο, θεωρούμε ότι, οφείλει να γίνει εκκαθάριση ως προς τις εισφορές και απόδοση των ποσών που έχουν αποδοθεί από τα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. προς το ΜΤΠΥ. Αντίστοιχα για όλο το διάστημα, οφείλουν να ζητηθούν νομιμοτόκως αντίστοιχες εισφορές από τα συναρμόδια Υπουργεία, όπως έχουν εντοπίσει οι μελέτες ή να ενεργοποιηθούν αναδρομικά τυχόν έσοδα που παρέμεναν ανενεργά.

    β.   Θα απευθυνθούμε στις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές προκειμένου να διερευνηθούν πράξεις και παραλείψεις, συμπεριλαμβανομένων και δημόσιων δηλώσεων που δείχνουν να προετοιμάζουν το έδαφος.

    γ.   Τα περιουσιακά στοιχεία των Ταμείων υπάγονται σε ειδικό ανά περίπτωση καθεστώς και προέλευση, τα οποία οφείλουν να γίνουν σεβαστά. Τυχόν διαχωρισμός όπως είχε προβλεφθεί, είναι αδύνατον να δημιουργήσει αυθαίρετες αξιώσεις, πόσο μάλλον όταν επί σειρά δεκαετιών διατηρείτο ένας μηχανισμός παραγωγής ελλειμμάτων.

    δ.   Ζητάμε ισότιμη αντιμετώπιση ως προς τα δικαιώματα: δεν είναι δυνατόν οι αστυνομικοί να διατηρούν δύο μετοχικές μετοχικές σχέσεις και για τους στρατιωτικούς να τίθεται υπό αμφισβήτηση εάν θα θιγεί η μία και μοναδική.

    ε.    Το άρθρο 27 του ν. 1911/1990 πρέπει να εφαρμοστεί άμεσα. Κάθε άλλη παρέκκλιση (όπως η διαρκής νεκρανάσταση της χωροφυλακής) οφείλει να σταματήσει άμεσα.

    στ.  Όλες οι αναλογιστικές μελέτες των οποίων έχει γίνει επίκληση, συμπεριλαμβανομένης αυτής της «ενοποίησης» οφείλουν να δημοσιευθούν άμεσα.

    ζ.    Τα αποθεματικά των Ταμείων είναι χρήματα που οφείλουν να αποδοθούν στους μετόχους και μερισματούχους, στο πλαίσιο εσωτερικών εξυγιάνσεων ή επιβραβεύσεων ορθής οικονομικής διαχείρισης και όχι να παραμένουν αναξιοποίητα.

    η.   Τα έσοδα των Ταμείων οφείλουν να αποδίδονται κατ’ αναλογία στους δικαιούχους και όχι εξ ίσου με βάση την προέλευση των εσόδων και όχι με βάση αυθαίρετες αριθμητικές, όπως ο αριθμός μελών ή μια εικονική ισότητα.

    Αναμένοντας την επίσημη τοποθέτησή σας, παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή πληροφορία.

    Οι κ.κ. βουλευτές της Βουλής των Ελλήνων, προς τις/τους οποίες/ους κοινοποιείται το παρόν, παρακαλούνται για την κατεπείγουσα ανάδειξη του θέματος, δια του κοινοβουλευτικού ελέγχου.



    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ