21.3 C
Athens
16.3 C
Thessaloniki
Τρίτη 23 Απριλίου 2024
More

    Πτώση F-4 Phantom στην Ανδραβίδα: Ολονύκτιες οι έρευνες για τον αγνοούμενο Σμηναγό (εικόνες)


    Αγωνιώδεις είναι οι προσπάθειες των Αρχών, προκειμένου να εντοπιστεί ο 31χρονος Σμηναγός Ευστάθιος Τσιτλακίδης, ο κυβερνήτης του Phantom F-4 της Πολεμικής Αεροπορίας που κατέπεσε σε θαλάσσια περιοχή νοτίως της Ανδραβίδας. Πρόκειται για ημέρα πένθους για την Πολεμική Αεροπορία, καθώς ο 29χρονος Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας, συγκυβερνήτης του Φάντομ βρέθηκε νεκρός μετά τη συντριβή του μαχητικού, στην Ανδραβίδα. Την ίδια ώρα αναζητούνται οι αιτίες της τραγωδίας. Μάλιστα, οι έρευνες θα είναι ολονύκτιες για τον εντοπισμό του 31χρονου.

    Οι έρευνες θα είναι συνεχείς κατά την διάρκεια της νύχτας για τον αγνοούμενο κυβερνήτη του φάντομ και στο σημείο επιχειρούν 1 C-130, 1 Super Puma, 1 Sikorsky S-70, ενώ τα στρατιωτικά ελικόπτερα θα εναλλάσσονται κατά τη διάρκεια της νύχτας. Παράλληλα στο σημείο θα επιχειρούν και πλωτά μέσα του λιμενικού σώματος.


    Το F-4E Phantom II της Πολεμικής Αεροπορίας που κατέπεσε νωρίτερα το μεσημέρι της Δευτέρας στη θαλάσσια περιοχή της Ανδραβίδας είναι διθέσιο μαχητικό πολλαπλού ρόλου με δύο κινητήρες .Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Πολεμικής Αεροπορίας ο συγκεκριμένος τύπος Phantom είναι αμερικανικής κατασκευής ενώ τα πρώτα F-4 βγήκαν στη γραμμή παραγωγής το 1963.

    efstathios

    Όπως τονίζεται στην ιστοσελίδα της Πολεμικής Αεροπορίας τα πρώτα ελληνικά Phantom αποκτήθηκαν το 1974 με το αμυντικό πρόγραμμα Peace Icarus. Παρά το γεγονός ότι το συγκεκριμένο είναι αεροσκάφος δεύτερης γενιάς, 36 ελληνικά Phantom έχουν εκσυγχρονιστεί με σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα (πρόγραμμα Peace Icarus 2000), με αποτέλεσμα να έχει παραταθεί το όριο της επιχειρησιακής τους ζωής.


    Τα τεχνικά χαρακτηριστικά και οι επιδόσεις του F-4E Phantom II:

    -Πλήρωμα: 2

    -Κινητήρες: 2 General Electric J-79 turbojet engines with afterburners/Ώση: 17.900 λίβρες

    -Εκπέτασμα Πτερύγων: 11.7μ

    -Μήκος: 19.1μ

    -Μέγιστη ταχύτητα: 2,370 km/h ή 2.2 Mach

    -Μέγιστο ύψος: Πάνω από 15.240μ. ή 50.000

    Οι έρευνες έχουν ξεκινήσει από τις πρώτες στιγμές που έγινε γνωστή η πτώση του Φάντομ. Αρχικά υπήρξε η πληροφορία πως οι δύο πιλότοι πρόλαβαν να πατήσουν το κουμπί εκτίναξης, αλλά απ ‘ό,τι φαίνεται αυτό δεν συνέβη. Μέρος από τα συντρίμμια του μαχητικού, εντοπίστηκαν στη θαλάσσια περιοχή, 8 ναυτικά μίλια δυτικά του Κατακόλου και λίγες ώρες αργότερα έγινε γνωστό ότιο εντοπίστηκε νεκρός ο 29χρονος Μάριος. Πληροφορίες που δεν έχουν επιβεβαιωθεί επισήμως αναφέρουν ότι ο αρχηγός του σχηματισμού ενημέρωσε τη βάση της Ανδραβίδας ότι έχει χάσει επικοινωνία με το «bravo 2», το διθέσιο F-4 που κατέπεσε. Μέχρι στιγμής δεν είναι σαφές το πότε συνέβη το αεροπορικό ατύχημα, αν δηλαδή το Phantom είχε ξεκινήσει λίγη ώρα νωρίτερα την εκπαιδευτική πτήση ή είχε ολοκληρώσει τα γυμνάσια και επέστρεφε μαζί με το άλλο F-4 στο αεροδρόμιο της Ανδραβίδας

    pilotos2

    Μιλώντας στο MEGA ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης, σύμβουλος ασφαλείας πτήσεων, τόνισε ότι όλα τα ενδεχόμενα που οδήγησαν στη συντριβή εξετάζονται. «Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά. Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τίποτα, ούτε τεχνική βλάβη, ούτε απρόοπτο, ούτε ανθρώπινο λάθος. Ό,τι έγινε, έγινε πάρα πολύ γρήγορα, σε χαμηλή πτήση με αεροπλάνο που δεν έχει τους αυτοματισμούς που υπάρχουν σε άλλα αεροπλάνα» δήλωσε. Σύμφωνα με τον κ. Καραϊωσηφίδη, το αεροσκάφος «για να πετάει σημαίνει ότι είναι ασφαλές», ενώ πλέον από την μετέπειτα έρευνα μένει να διαπιστωθεί τι οδήγησε στην πτώση του F-4 Phantom.


    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ