21.5 C
Athens
21.6 C
Thessaloniki
Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
More

    ΣτΕ: Ακύρωσε τις ρυθμίσεις Γαβρόγλου για τα θρησκευτικά


    Ακυρώθηκαν από την Ολομέλεια του Συμβουλίου τις Επικρατείας (ΣτΕ) οι αποφάσεις του τέως υπουργού Παιδείας Κωνσταντίνου Γαβρόγλου με τις οποίες καθορίσθηκαν τα προγράμματα σπουδών του μαθήματος των θρησκευτικών σε Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο.
    Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΣτΕ, οι συγκεκριμένες αποφάσεις ακυρώθηκαν ως αντισυνταγματικές αλλά και αντίθετες στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπων. Για την συγκεκριμένη υπόθεση η Ολομέλεια του ΣτΕ εξέδωσε τις υπ΄ αριθμ. 1749 – 1752/2019 αποφάσεις της.
    Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΣτΕ, σε σχέση με τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών, η Ολομέλεια κατά πλειοψηφία έκρινε ότι πρέπει να επιδιώκεται η ανάπτυξη της Ορθόδοξης Χριστιανικής συνείδησης και ότι το μάθημα αυτό απευθύνεται αποκλειστικά στους Ορθόδοξους Χριστιανούς μαθητές.
    Επιπλέον με τις αποφάσεις της Ολομέλειας κρίθηκε ότι οι ετερόδοξοι, αλλόθρησκοι ή άθεοι μαθητές έχουν δικαίωμα πλήρους απαλλαγής από το μάθημα με την υποβολή σχετικής δήλωσης, η οποία θα μπορούσε να γίνει με μόνη την επίκληση λόγων θρησκευτικής συνείδησης. Μάλιστα, η Πολιτεία οφείλει, εφόσον συγκεντρώνεται ικανός αριθμός μαθητών που απαλλάσσονται, να προβλέψει τη διδασκαλία ισότιμου μαθήματος προκειμένου να αποτραπεί ο κίνδυνος «ελεύθερης ώρας».
    Σύμφωνα ωστόσο με το ΣτΕ στη συγκεκριμένη υπόθεση τα προγράμματα σπουδών «δεν αποβλέπουν στην ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των Ορθόδοξων μαθητών, διότι τα μεν προγράμματα του Δημοτικού και του Γυμνασίου δεν περιέχουν ολοκληρωμένη -και διακριτή έναντι άλλων δογμάτων και θρησκειών- διδασκαλία των δογμάτων, ηθικών αξιών και παραδόσεων της ορθόδοξης εκκλησίας, το δε πρόγραμμα του Λυκείου είναι αποσυνδεδεμένο από τη διδασκαλία αυτή».
    Αντίθετα, σύμφωνα με το ΣτΕ τα επίδικα προγράμματα δίνουν ιδιαίτερη έμφαση είτε στην προβολή στοιχείων κοινών με τη διδασκαλία άλλων δογμάτων και θρησκειών (Δημοτικό-Γυμνάσιο) είτε στη διδασκαλία διαφόρων ηθικών και κοινωνικών ζητημάτων, τα οποία είτε είναι αντικείμενο κυρίως άλλων μαθημάτων (Δημοτικό – Γυμνάσιο) είτε είναι άσχετα ή και αντίθετα με την ορθόδοξη χριστιανική διδασκαλία (Λύκειο).



    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ