13.7 C
Athens
8.4 C
Thessaloniki
Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2024
More

    Στο ΣτΕ προσφεύγουν 18 Δραματικές Σχολές κατά της εξομοίωσης των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων με αυτά των κατόχων απολυτηρίων Λυκείων

    Την ακύρωση του Προεδρικού Διατάγματος (85/2023) με το οποίο εξομοιώνονται τα επαγγελματικά δικαιώματά των αποφοίτων των Ανωτέρων Ιδιωτικών Δραματικών Σχολών, με αυτά  των κατόχων απολυτηρίων του Λυκείου, ως προς την πρόσληψη και την σταδιοδρομία στον δημόσιο τομέα, ζητούν με προσφυγή τους στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) ιδιωτικές Δραματικές Σχολές, φοιτητές των σχολών αυτών, κ.ά.

    Συγκεκριμένα, οι προσφεύγοντες ζητούν ακυρωθούν τα άρθρα 4 και 5  του επίμαχου Προεδρικού  Διατάγματος  με τα οποία καθορίζονται τα προσόντα διορισμού σε φορείς του Δημοσίου (προσοντολόγιο – κλαδολόγιο) ως προς το σκέλος εκείνο που εξομοιώνει τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων  Ανωτέρων  Ιδιωτικών Δραματικών Σχολών, με τα επαγγελματικά δικαιώματα των κατόχων απολυτηρίων του Λυκείου.

    Ειδικότερα, στο ΣτΕ προσέφυγαν οι εξής Ανώτερες Ιδιωτικές  Δραματικές Σχολές:   Αθηναϊκή Σκηνή Κάλβου – Καλαμπόκη,  Νέο Ελληνικό Θέατρο, Οργανισμός Θεατρικής Κίνησης- Αρχή, Καλλιτεχνική, Μορφωτική και Πολιτιστική Εταιρεία Βεάκη, Δήλος Δήμητρας Χατούπη, Έκτη Τέχνη, Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, Δραματική Σχολή  Αθηνών Γιώργου Θεοδοσιάδη, Μέλισσα Σχολή Τέχνης της Έλντας Πανοπούλου, Μοντέρνοι Καιροί, Ανώτερη Ιδιωτική Σχολή Δραματικής Τέχνης  Νότος, Πειραϊκός Σύνδεσμος, Πράξη Επτά, Η Πρόβα, Καλλιτεχνική Εταιρεία Προσκήνιο Γ. Ροντίδης, Δ. Δερπάνης Τεχνών Εκατό, Ωδείο Αθηνών και Σύγχρονο Θέατρο  Ανδρέας Βουτσινάς.


    Στη προσφυγή τους κάνουν λόγο για αντισυνταγματικότητα του επίμαχου Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο επιπλέον αντίκειται, όπως λένε, και στην ευρωπαϊκή νομοθεσία. Ακόμη, όπως αναφέρουν το Προεδρικό Διάταγμα παραβιάζει το άρθρο 16 του Συντάγματος για την  ανώτατη εκπαίδευση, την συνταγματική αρχή της ισότητας και της αξιοκρατίας (άρθρο 4), ενώ αντίκειται και στο δίκαιο της Ευρωπαϊκής  Ένωσης   και την Ευρωπαϊκό οδηγία (2005/36/ΕΚ) για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων, όπως και στον Ευρωπαϊκό Χάρτη Εκπαίδευσης.




    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ