Αναλογιζόμενοι τον όγκο, τη συχνότητα και τις αιτίες των καθημερινών τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, η πολιτεία δεν μπορεί και δεν επιτρέπεται να κωφεύει.
Τα κοινωνικά μας αντανακλαστικά δεν πρέπει να αναλώνονται μόνο στα πεζοδρόμια, αλλά οφείλουν να προσθέτουν στο δημόσιο διάλογο για μια ασφαλέστερη κοινωνία.
Θεωρώ απαραίτητες τις παρεμβάσεις από τα συναρμόδια υπουργεία σε μια ολιστική προσέγγιση για τη καταπολέμηση των τροχαίων.
Ενδεικτικά, αλλά όχι περιοριστικά θεωρώ απαραίτητη τη ανάληψη των κάτωθι πρωτοβουλιών
Ποινικό σκέλος
- Α. Όποιος οδηγός εμπλέκεται σε τροχαίο ατύχημα που προέρχεται από επήρεια μέθης , παραβίαση stop, ερυθρού σηματοδότη ή αντίθετης πορείας, πέραν των διοικητικών κυρώσεων, θα υπηρετεί 40 ώρες κοινωνική εργασία στο νοσοκομείο Κ.Α.Τ.
- Β. Όλοι όσοι έχουν συλληφθεί να οδηγούν υπό την επήρεια μέθης ή έχουν εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα χωρίς τραυματισμό υπό την επήρεια μέθης, θα προειδοποιούνται επισήμως από τη δικαιοσύνη, ότι στη περίπτωση που συλληφθούν για το ίδιο αδίκημα, στα επόμενα 5 έτη θα προφυλακίζονται.
Σκέλος εκπαίδευσης-χορήγησης άδειας οδηγικής ικανότητας
- Α. Εφαρμογή point system στις σχολές οδηγών. Θα συσχετίζεται – ελέγχεται πόσοι από τους εμπλεκομένους οδηγούς σε τροχαία ατυχήματα / δυστυχήματα, έχουν αποφοιτήσει και από ποια σχολή εκπαίδευσης οδηγών. Θα καταρτίζεται ετήσια λίστα με τη βαθμολογία σχολών οδηγών που θα έχουν πρόσβαση οι πολίτες/υποψήφιοι οδηγοί. Οι σχολές εκπαίδευσης που δε θα πιάνουν τη βάση, θα οδηγούνται σε επανεκπαίδευση. Σε περίπτωση που επαναληφθεί το φαινόμενο θα αναστέλλεται η άδεια τους οριστικά και δεν θα μπορεί να επαναλειτουργήσει στο ίδιο ΑΦΜ ή την ίδια διεύθυνση.
- Β. online σύστημα στα αυτοκίνητα εκπαιδευομένων οδηγών, βάση του οποίου θα σκανάρεται η ταυτότητα του υποψηφίου οδηγού και του εκπαιδευτή κατά τη διάρκεια του πρακτικού μαθήματος οδήγησης προς αποφυγή εικονικών μαθημάτων.
Σκέλος πρόληψης-εκπαίδευσης στο σχολείο
Α. Υποχρεωτικό μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής στην 5η δημοτικού, τη 3η Γυμνασίου και τη 3η Λυκείου. Στη 3η Λυκείου η ύλη θα περιλαμβάνει και την ύλη της εξέτασης σημάτων αυτούσια όπως αυτή εξετάζεται για τη λήψη άδειας ικανότητας οδήγησης (δίπλωμα). Με αυτό το τρόπο σε ένα έτος, θα έχουν αυξηθεί κατά 10 τα θεωρητικά μαθήματα, ακριβώς τη χρονική στιγμή που επιτρέπεται σε κάποιον ηλικιακά να λάβει άδεια ικανότητας οδήγησης
Δημήτριος Γκιώνης Beng, MSc, MBA
Ενεργός πολίτης