12.3 C
Athens
8.5 C
Thessaloniki
Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2024
More

    Tροκαντερό: Το θρυλικό πλοίο που έστρωσε με καλώδια όλο το Αιγαίο και ένωσε την Ελλάδα (βίντεο)

    Γνωρίζετε πως κοντά στο Θωρηκτό Αβέρωφ στο Τροκαντερό βρίσκεται το μεγαλύτερο σε ηλικία και με τεράστια ιστορία πλοίο «Θαλής ο Μιλήσιος»;

    Μα θα αναρωτηθείτε και τι είναι αυτό το πλοίο που στέκει έτσι σκουριασμένο και που το προσπερνούν όλοι δίχως να του δίνουν σημασία;

    Πρόκειται για το πρώτο καλωδιακό πλοίο στην ιστορία της Ελλάδας ηλικίας 120 ετών και είναι αυτό που ένωσε με τηλεπικοινωνίες την Ηπειρωτική με την Νησιωτική Ελλάδα.


    Η ιστορία του συναρπαστική.

    Δείτε το βίντεο και μάθετε την εντυπωσιακή ιστορία του ιστορικού πλοίου:


    Ναυπηγήθηκε το 1909 στα Ναυπηγεία NEWPORT NEWS SHIPBUILDING & DRYDOCK CO., VIRGINIA, ΗΠΑ με το αρχικό όνομα “JOSEPH HENRY” για λογαριασμό της Αμερικανικής Κυβερνήσεως. Μεταβιβάστηκε από την Αμερικανική Κυβέρνηση στην Ελλάδα το 1947, παραδόθηκε στον ΟΤΕ και μετονομάστηκε σε “Θαλής ο Μιλήσιος”.

    Υπήρξε το πρώτο καλωδιακό ελληνικό πλοίο που ανέλαβε υπηρεσία για την πόντιση και συντήρηση τηλεφωνικών καλωδίων μεταξύ των ελληνικών νησιών. Κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας του έως το 1983, οπότε και παροπλίστηκε, πόντισε 140 νέα καλώδια και εξετέλεσε επισκευές σε περισσότερες από 630 γραμμές παλαιότερων καλωδίων.

    Ο “Θαλής ο Μιλήσιος” είναι το παλαιότερο καλωδιακό πλοίο στον κόσμο, το οποίο διατηρεί μέχρι σήμερα το αρχικό του μηχανοστάσιο με τις 2 πρωτότυπες ατμομηχανές προώσεως. Είναι ακόμα το παλαιότερο πλοίο καταχωρημένο στα Ελληνικά Νηολόγια με υψηλής στάθμης τεχνικές προδιαγραφές.

    Ο “Θαλής ο Μιλήσιος” έχει την ιδιαιτερότητα να είναι αυτό καθεαυτό ένα Πλωτό Τηλεπικοινωνιακό Μουσείο, διότι, εκτός της παλαιάς κατασκευής του, που αντικατοπτρίζει την τεχνολογία της εποχής του, εξακολουθεί να έχει μέχρι σήμερα άθικτο τον ατμοκίνητο μηχανισμό της ποντίσεως καλωδίων.

    Πέρα από αυτό, επάνω στο πλοίο υπάρχουν και εκθέματα που αναφέρονται στην εξέλιξη των τηλεπικοινωνιών από τις αρχές του αιώνα μας, καθώς και διάφορα σχετικά όργανα όπως οπτικοί τηλέγραφοι, ραντάρ, κλπ.

    Κύρια χαρακτηριστικά

    • Χρόνος καθελκύσεως: 30/12/1908
    • Χρόνος παραδόσεως: 31/03/1909
    • Mήκος: 51.26 μ.
    • Πλάτος: 10.34 μ.
    • Βάθος: 6.66 μ.
    • Bύθισμα: 5.18 μ.
    • Πρόωση: Διά 2 παλινδρομικών ατμομηχανών, συνδεδεμένων κατευθείαν διά 2 ελίκων
    • Ιπποδύναμη: 1.006
    • Tαχύτητα: 11.3 ν.μ.

    Στις αρχές Ιουνίου του 1991 παραχωρήθηκε στο Ναυτικό Μουσείο Αιγαίου, το οποίο ανέλαβε την επισκευή και αποκατάστασή του ώστε να γίνει “Πλωτό Μουσείο για Πολιτιστικούς, Εκπαιδευτικούς και Επιστημονικούς Σκοπούς”.

    Αμέσως μετά την παραλαβή του πλοίου, σχηματίστηκε ομάδα εμπειρογνωμόνων με σκοπό να καταγράψει λεπτομερώς τις φθορές και ζημιές και να προγραμματίσει τις εργασίες, ώστε το πλοίο όχι μόνο να αποκατασταθεί στην αρχική του μορφή, αλλά και να καταστεί αξιόπλοο.

    Ο “Θαλής ο Μιλήσιος” βρίσκεται ελλιμενισμένος στο Παλαιό Φάληρο (Μαρίνα Φλοίσβου, Τροκαντερό) δίπλα στο θωρηκτό “Αβέρωφ”, στο θαλάσσιο χώρο του Ιλσους Ελληνικής Ναυτικής Παράδοσης. Είναι ανοικτός καθημερινά τα πρωινά για μαθητικές επισκέψεις όλων των βαθμίδων, και Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή από τις 17:00 – 19:00, καθώς και Σαββατοκύριακα από τις 11:00 – 15:00 για το κοινό. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

    Πηγή: notia.gr



    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ