Η παράταση για έναν χρόνο ακόμη του συγκοινωνιακού έργου στον ΟΑΣΘ συζητείται αυτήν την ώρα στην Ολομέλεια της Βουλής και αναμένεται να ψηφιστεί, μετά την κατάθεση της τροπολογίας του σχεδίου νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Όπως αναφέρεται στο άρθρο 2 της σχετικής διάταξης, ανατίθεται προσωρινά στον ΟΑΣΘ το συγκοινωνιακό έργο στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης για τον απολύτως αναγκαίο χρόνο και όχι πάντως μετά τις 31 Δεκεμβρίου του 2024. «Κατά το χρονικό διάστημα της προσωρινής ανάθεσης του συγκοινωνιακού έργου στον ΟΑΣΘ, σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο, το συγκοινωνιακό έργο θα παρέχεται με τους ίδιους όρους της από 30.4.2001 οικονομικής συμφωνίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΑΣΘ, όπως ίσχυε μετά την τροποποίηση και συμπλήρωσή της κατά την ημερομηνία δημοσιεύσεως του ν. 4482/2017 και ταυτόχρονα επιτρέπεται γι’ αυτό το συγκοινωνιακό έργο η σύναψη των συμβάσεων, που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 54 παρ. 3 και 4 του ν.4568/2018»
Σημειώνεται ότι η ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης στον ΟΑΣΘ έληγε στα τέλη του τρέχοντος έτους.
Παράλληλα, στην ίδια τροπολογία του σχεδίου νόμου του υπουργείου περιλαμβάνεται και η διάταξη του άρθρου 1 για την εγκατάσταση συσκευών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε αμαξοστάσια, καθώς όπως έχει ήδη ανακοινωθεί στα τέλη του Απριλίου 2024 η Θεσσαλονίκη παραλαμβάνει τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία.
Η διάταξη ορίζει το εξής: «Για την εγκατάσταση της υποδομής, την τοποθέτηση και τη σύνδεση των συσκευών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε υφιστάμενα αμαξοστάσια της «ΟΔΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.» και του «Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης υπό εκκαθάριση εν λειτουργία», ανεξαρτήτως αν για τη σύνδεση απαιτείται η εγκατάσταση νέου μετασχηματιστή μέσης ή χαμηλής τάσης, δεν απαιτείται οικοδομική άδεια, έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας ή βεβαίωση μηχανικού».
Το σχέδιο νόμου με τίτλο «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2006/1/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 18ης Ιανουαρίου 2006 για τη χρησιμοποίηση
μισθωμένων οχημάτων χωρίς οδηγό στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, όπως
τροποποιήθηκε με την Οδηγία (ΕΕ) 2022/738 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του
Συμβουλίου της 6ης Απριλίου 2022, και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1187 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Ιουλίου 2021, περί μέτρων εξορθολογισμού για
την προώθηση της υλοποίησης του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών, και άλλες διατάξεις
για τις μεταφορές» ψηφίσθηκε κατά πλειοψηφία από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
Υπέρ του νομοσχεδίου στην επιτροπή τάχθηκε η ΝΔ και κατά το ΚΚΕ.Οι ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, Ελληνική Λύση, Σπαρτιάτες, Νίκη και Πλεύση Ελευθερίας επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν κατά τη σημερινή συζήτηση και ψήφιση του σχεδίου νόμου στη Βουλή.
Πηγή: thesstoday.gr