Σε καθημερινή φαινόμενο εξελίσσσεται η προκλητική πρακτική των μεταμεσονύχτιων υπερπτήσεων από τουρκικά UAV πάνω από ελληνικά νησιά καθώς το ίδιο συνέβη – και μάλιστα εις διπλούν – μετά τα μεσάνυχτα της Πέμπτης.
Συγκεκριμένα καταγράφηκαν δύο υπερπτήσεις από τουρκικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη πάνω από τη νήσο Κίναρο.
Η πρώτη υπερπτήση πραγματοποιήθηκε στις 1:22 με το τουρκικό UAV να πετάει στα 19.000 πόδια πάνω από την Κίναρο για να ακολουθήσει η δεύτερη περίπου δύο ώρες αργότερα, στις 3:32 όταν τουρκικό UAV πέταξε, επίσης, στα 19.000 πόδια πάνω από το ελληνικό νησί.
Μόνο τυχαίο δεν είναι ότι από τις αρχές του καλοκαιριού και έκτοτε οι περισσότερες, ανά ημέρα, παραβιάσεις του εθνικού μας εναέριου χώρου πραγματοποιούνται από τουρκικά UAV, γεγονός που αξιολογείται από ελληνικής πλευράς ως μια προσπάθεια της Αγκυρας να δημιουργήσει νέα επιχειρησιακά δεδομένα στο Αιγαίο, επιλέγοντας πλέον καινοτόμους τρόπους αλλά και συγκεκριμένα νησιά προκειμένου να εξελίξει την πάγια τακτική αμφισβήτησης των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων.
Στέλνοντας Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη να πετούν συνεχώς από πάνω τους οι Τούρκοι επιδιώκουν αφενός να δημιουργήσουν τετελεσμένο μέσω της δήλωσης παρουσίας στην περιοχή, αφετέρου και σε βάθος χρόνου να “συνηθίσει” η ελληνική κοινή γνώμη, αλλά και οι σύμμαχοί μας στο ΝΑΤΟ, την ιδέα ότι οι εν λόγω νησίδες είναι αμφισβητούμενο έδαφος», σημειώνουν χαρακτηριστικά κύκλοι του Πενταγώνου, προσθέτοντας πως μέσω της αυξημένης χρήσης των UAV η τουρκική πλευρά δοκιμάζει επίσης τις δυνατότητές της στο Αιγαίο, μετρά την ελληνική αντίδραση και επιχειρεί να κουράσει τα ελληνικά πληρώματα, καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις η Πολεμική Αεροπορία σηκώνει μαχητικά αεροσκάφη προκειμένου να τα αναγνωρίσει. «Τα UAV δεν χρειάζονται επάνδρωση αφού ο χειρισμός τους γίνεται από απόσταση, έχουν μικρό ίχνος ραντάρ και πετούν σε μεγάλα ύψη.
Δεν μπορούν να δεχτούν υποδείξεις μέσω ασυρμάτου να εγκαταλείψουν την περιοχή καθόσον δεν πρόκειται για επανδρωμένο αεροσκάφος, ενώ ακόμη και ο εγκλωβισμός τους από τα συστήματα αεράμυνας δεν μπορεί από μόνος του να τα αποτρέψει από την είσοδο και την παραμονή τους στο ελληνικό FIR», καταλήγουν οι παραπάνω κύκλοι.