20.1 C
Athens
12.7 C
Thessaloniki
Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024
More

    Σύμβαση 717: Ελεύθεροι με εγγυήσεις-μαμούθ οι δυο πρώτοι κατηγορούμενοι που απολογήθηκαν στην Ελληνίδα Ευρωπαία ανακρίτρια

    Ελεύθεροι με υψηλή εγγύηση αφέθηκαν οι δυο πρώτοι κατηγορούμενοι που απολογήθηκαν στην ευρωπαία ανακρίτρια Χριστίνα Σαλάππα για την περιβόητη σύμβαση 717 που αφορά στην αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης -τηλεδιοίκησης στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

    Συγκεκριμένα στους δυο κατηγορούμενους, που είναι στελέχη της, μετά τις απολογίες τους επιβλήθηκε εγγυήσεις ύψους 500.000 και 600.000 ευρώ αντιστοίχως. Ακόμη με απόφαση ανακρίτριας και εισαγγελέα τους επιβλήθηκε απαγόρευση εξόδου από τη χώρα.

    Οι απολογίες για τη συγκεκριμένη υπόθεση αναμένεται να συνεχιστούν και το επόμενο διάστημα καθώς για τη συγκεκριμένη δικογραφία έχουν κληθεί από την ανακρίτρια να δώσουν εξηγήσεις συνολικά 23 μη πολιτικά πρόσωπα, τα οποία διώκονται για απάτη, απιστία, ψευδή βεβαίωση ,με σκοπό τον παράνομο προσπορισμό οφέλους, ηθική αυτουργία στην απάτη και τις ψευδείς βεβαιώσεις


    Συγκεκριμένα από την ελληνίδα ευρωπαία κλήθηκαν σε απολογία:

    • 14 δημόσιοι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ, για απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις. Δύο εξ αυτών κατηγορούνται, επίσης, για ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους σε άλλον.
    • 4 δημόσιοι υπάλληλοι της Ελληνικής Διαχειριστικής Αρχής του Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποδομών Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ), για απιστία κονδυλίων και
    • 5 νόμιμοι εκπρόσωποι και υπάλληλοι της Αναδόχου Κοινοπραξίας, για ηθική αυτουργία σε απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις και ηθική αυτουργία σε ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους σε άλλον.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, οι κατηγορίες που απαγγέλθηκαν στα παραπάνω πρόσωπα αφορούν στην εκτέλεση της σύμβασης για την αποκατάσταση του Συστήματος Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού τμήματος Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, η οποία υπεγράφη το 2014, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2016. Η σύμβαση αυτή είναι γνωστή ως «σύμβαση 717».


    Ακολούθησε το 2019 υπογράφηκε συμπληρωματική σύμβαση σχετικά με το ίδιο έργο, με την οποία τροποποιήθηκε το αρχικό φυσικό αντικείμενο της «σύμβασης 717». Η συμπληρωματική σύμβαση προέβλεπε την κατασκευή ενός εντελώς νέου συστήματος σηματοδότησης με νέες μονάδες τηλεμετρίας, ώστε να είναι δυνατή η επικοινωνία και η μετάδοση δεδομένων μεταξύ των σιδηροδρομικών σταθμών, καθώς και από τους σιδηροδρομικούς σταθμούς στα κέντρα ελέγχου.

    Οι δυο παραπάνω συμβάσεις συγχρηματοδοτήθηκαν από το Ταμείο Συνοχής της Ε.Ε., στο πλαίσιο του προγράμματος «Εκσυγχρονισμός Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης και εγκατάσταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Αμαξοστοιχιών (ETCS)», με την συνεισφορά της Ε.Ε. να ανέρχεται σε ποσοστό 85%. Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν στο πλαίσιο της δικαστικής έρευνας, χορηγήθηκαν συνολικά επτά παράνομες παρατάσεις της αρχικής σύμβασης, σύμφωνα με τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ. Για τον λόγο αυτό, μετά την πάροδο περισσότερων από εννέα ετών από την υπογραφή της σύμβασης «717», το έργο δεν είχε ακόμη ολοκληρωθεί.



    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ