14.4 C
Athens
11.7 C
Thessaloniki
Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2024
More

    Χάκαραν το e-banking και το κινητό Βολιώτη και του πήραν 15.000 €!

    Την πάτησε με τον πιο «ασφαλή» τρόπο που μπορεί να γίνει μέσω e banking για συναλλαγή για πληρωμή ή μεταφορά χρημάτων ένας επιχειρηματίας από τον Βόλο, που έπεσε θύμα απατεώνων, του απέσπασαν 15.000 €, ποσό που εντοπίστηκε σε δύο λογαριασμούς σε χώρα της Ευρώπης!
    Με αφορμή την πρωτότυπη απάτη, η Εισαγγελία Βόλου παρήγγειλε προκαταρκτική έρευνα, ώστε να εντοπιστούν οι κάτοχοι των δύο λογαριασμών σε χώρα του εξωτερικού.

    Η απάτη έγινε τον Φεβρουάριο του 2022 και θύμα ήταν ένας Βολιώτης επιχειρηματίας, που έκανε μια συναλλαγή μέσω e banking και ενώ του ήρθε ο κωδικός μιας χρήσης (extrapin) με SMS στο κινητό του τηλέφωνο, φαίνεται ότι τον είδαν και οι απατεώνες που κατάφεραν να του αποσπάσουν ποσό 15.000 € περίπου!

    Τον «έκαψε» η αναμονή στο τηλέφωνο!


    Το κακό είναι ότι το θύμα αντιλήφθηκε ότι του πήραν χρήματα από τον λογαριασμό, αμέσως τηλεφώνησε στην τράπεζά του για να παγώσει τη μεταφορά χρημάτων, ωστόσο τα 10 λεπτά αναμονής μέχρι να μιλήσει με κάποιον ήταν αρκετά, ώστε τα χρήματά του να κάνουν «φτερά».

    Ο επιχειρηματίας κατέθεσε μήνυση στην Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Βόλου, η οποία διαβιβάστηκε στην Εισαγγελία, η οποία παρήγγειλε προκαταρκτική για να εξιχνιαστεί η υπόθεση.


    Μεγάλη προσοχή στις απάτες

    Οι πολίτες θα πρέπει να είναι πολύ καχύποπτοι σε μηνύματα που αφορούν «ενημέρωσή» τους για «προβλήματα» θέματα που σχετίζονται με μέσα συναλλαγών και να γνωρίζουν ότι:
    – Οι τράπεζες ποτέ δεν θα στείλουν μηνύματα (email, SMS) ότι έχει κλειδωθεί ο λογαριασμός ή η κάρτα ή ότι υπάρχει μία ύποπτη συναλλαγή και στην συνέχεια να τους παραπέμπουν μέσω συνδέσμου (link) σε κάποια ιστοσελίδα για να καταχωρήσουν προσωπικά τους στοιχεία ώστε να επιλυθεί το δήθεν πρόβλημα.
    – Τα απατηλά αυτά μηνύματα αποστέλλονται μαζικά και στην τύχη. Δεν είναι δηλαδή προσωποποιημένα, δεν αναφέρουν ούτε το όνομα του πελάτη ούτε ποιος λογαριασμός έχει το πρόβλημα.

    – Τα μηνύματα αυτά συνήθως έχουν ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη. Σε περίπτωση αμφιβολίας για την γνησιότητα των μηνυμάτων οι χρήστες πρέπει – να επικοινωνούν με την Τράπεζά τους για διευκρινίσεις.
    – Να ελέγχουν με προσοχή την περιγραφή των μηνυμάτων (SMS, Viber, Push Notifications) που λαμβάνουν με τον κωδικό μίας χρήσης (OTP) για την έγκριση των συναλλαγών τους.
    – Nα εγγράφονται στις υπηρεσίες των τραπεζών τους που παρέχουν ειδοποιήσεις μέσω SMS, Viber και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου όταν χρεώνονται οι λογαριασμοί τους.
    – Να ενημερώνουν άμεσα την τράπεζά τους σε περίπτωση που έχουν διαπιστώσει συναλλαγές οι οποίες δεν έχουν την έγκρισή τους ή δεν έχουν πραγματοποιηθεί από αυτούς.



    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ