14.3 C
Athens
9.9 C
Thessaloniki
Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2024
More

    Κοζάνη: Κλείνει οριστικά για όλα τα οχήματα η γέφυρα των Σερβίων

    Μία από τις πιο εμβληματικές γέφυρες της χώρας, αυτή των Σερβίων κοντά στην Κοζάνη, που όμως μετρά πέντε δεκαετίες ζωής, αποφασίστηκε να κλείσει οριστικά για όλα τα οχήματα μέχρι και να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες εργασίες ώστε να είναι και πάλι ασφαλής. Από τις προηγούμενες εβδομάδες είχαν απομονωθεί τα κομμάτια που παρουσίαζαν καθίζηση ωστόσο μετά και τις προειδοποιήσεις του επιβλέποντος μηχανικού, αλλά και στον απόηχο του δυστυχήματος στα Τέμπη.

    Σύμφωνα με τον αρμόδιο μηχανικό, η γέφυρα των Σερβίων , χρήζει γενικώς συντήρησης λόγω της πολυκαιρίας. Η γέφυρα αποτελεί τμήμα της Εθνικής Οδού Κοζάνης – Λάρισας. Είναι μία από τις μακρύτερες γέφυρες στην Ελλάδα, μήκους 1.372 μέτρων και δόθηκε στην κυκλοφορία το 1975.

    Στην ανακοίνωση της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας σημειώνεται «Η Περιφερειακή Αρχή, με μόνο μέλημα πάντοτε την ασφάλεια των πολιτών της, προβαίνει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες αρμοδιότητάς της, ακολουθώντας τις υποδείξεις ειδικών επιστημόνων και των Υπηρεσιών της. Με αυτά τα κριτήρια, αποφασίστηκε και η ολική απαγόρευση κυκλοφορίας στην Υψηλή Γέφυρα Σερβίων, από το βράδυ της 16ης Μαρτίου. Όλοι εργαζόμαστε ασταμάτητα για την όσο το δυνατόν μικρότερη ταλαιπωρία των συμπολιτών μας και την ελαχιστοποίηση των οικονομικών συνεπειών για την περιοχή».


    Σύμφωνα με τον καθηγητή του ΑΠΘ, Κωνσταντίνο Κατάκαλο οι ζημιές που προκαλούν εντύπωση για την έντασή τους, προκλήθηκαν πριν από πολλά χρόνια εξαιτίας ισχυρών πιέσεων, που ασκήθηκαν στα σημεία αυτά και ξεπέρασαν τοπικά τους 350 τόνους. Αξίζει να αναφερθεί ότι η τελευταία επιθεώρηση της γέφυρας, έγινε το 1995 μετά τον σεισμό του Μάιου, 6,6 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, ενώ μετά τις εργασίες επισκευής των σοβαρών ρωγμών, θα ακολουθήσει μεγάλη συνολική συντήρηση της Υψηλής Γέφυρας Σερβίων.

    Κατασκευάστηκε στη δεκαετία του 1970, ταυτόχρονα με τη δημιουργία της τεχνητής λίμνης του Πολυφύτου και αποτελεί τμήμα της εθνικής οδού Λάρισας – Κοζάνης. Τέθηκε για πρώτη φορά στην κυκλοφορία το 1975 και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη γέφυρα της Ελλάδας, πίσω από αυτή του Ρίου-Αντιρρίου.


     



    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ