17.3 C
Athens
12.3 C
Thessaloniki
Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2024
More

    Πλακιωτάκης: «Το υπουργείο Ναυτιλίας καταρτίζει σχέδιο για την αντικατάσταση του ακτοπλοϊκού στόλου»

    Το υπουργείο έχει καταρτίσει συγκεκριμένο σχέδιο με μηχανισμό χρηματοδότησης για την αντικατάσταση του ακτοπλοϊκού στόλου και τη σταδιακή του μετάβαση στη νέα «πράσινη εποχή», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης που βρέθηκε στα εγκαίνια των τριών νεότευκτων ταχύπλοων της Attica.

    Αναφερόμενος στις νέες ανάγκες που επιτάσσουν την προστασία του περιβάλλοντος, την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής αλλά και της διαρκώς αυξανόμενης ενεργειακής κρίσης, είπε ότι το υπουργείο, μέσα από το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, Ελλάδα 2.0, έχει καταρτίσει συγκεκριμένο σχέδιο για την αντικατάσταση του στόλου επιβατηγού ναυτιλίας και τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα.  Πρόσθεσε εξάλλου, ότι σε μία πολύ δύσκολη χρονική περίοδο, με την ενεργειακή κρίση να μεγαλώνει και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής να κάνουν ολοένα και περισσότερο εμφανή τα σημάδια τους, η συγκεκριμένη επένδυση της Attica με τα πλοία τύπου Aero Catamaran, αποτελεί ένα παράδειγμα προς μίμηση, στην σταδιακή μετάβαση σε μια πιο πράσινη και βιώσιμη ναυτιλία.

    Attica Group: Ενισχύουμε τον ηγετικό μας ρόλο

    Με την επένδυση αυτή υλοποιούμε τον επιχειρηματικό μας σχεδιασμό με προσεκτικά βήματα, προκειμένου να ενισχύσουμε τον ηγετικό μας ρόλο και να ανταποκριθούμε στις αυξημένες διεθνείς απαιτήσεις του κλάδου, δήλωσε από την πλευρά του ο CEO της Attica Group, Σπύρος Πασχάλης. Πρόσθεσε ότι η επένδυση στα πλοία AERO Highspeed συμβάλλει στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της εταιρείας και στη σταδιακή μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα, πιο πράσινη και περισσότερο ανταγωνιστική.


    Τα τρία AERO έφθασαν από τη Νορβηγία στην Ελλάδα την 1η Αυγούστου 2022 και δρομολογήθηκαν άμεσα στις γραμμές του Αργοσαρωνικού. Η κατασκευή τους έγινε στο ναυπηγείο Brødrene Aa της Νορβηγίας. Το συνολικό κόστος του έργου ανήλθε σε 21 εκατ. ευρώ (7 εκατ. Ευρώ ανά πλοίο) και η χρηματοδότησή του έγινε με ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό προερχόμενο από τη Νορβηγική Export Finance Norway (“Eksfin”) με την εγγύηση του Norwegian Export Credit Guarantee Agency (“GIEK”) και της Alpha Bank. Ο συγκεκριμένος τύπος πλοίου, με μεταφορική ικανότητα 150 επιβατών, έχει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, μειωμένες εκπομπές αερίων ρύπων λόγω του ελαφρύτερου υλικού κατασκευής του, ενώ διαθέτει και φωτοβολταϊκές μονάδες που καλύπτουν τις ανάγκες φωτισμού και ηλεκτροδότησης.

    Τα τρία νέα πλοία καλύπτουν τις συνδέσεις από Πειραιά για Αγκίστρι, Αίγινα, Πόρο, Ύδρα, Ερμιόνη, Σπέτσες, Πόρτο Χέλι, με έως 17 καθημερινά δρομολόγια, αντικαθιστώντας παλαιότερης τεχνολογίας πλοία του oμίλου στους συγκεκριμένους προορισμούς.




    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ