22.3 C
Athens
21.9 C
Thessaloniki
Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
More

    Ποια είναι η στρατηγική του Μητσοτάκη για τις επόμενες εκλογές


    Μπορεί οι φήμες για πρόωρες εκλογές να μην επιβεβαιώνονται από κυβερνητικές πηγές, αλλά σε κάθε περίπτωση το Μαξίμου προετοιμάζεται εντατικά για την επόμενη εκλογική αναμέτρηση όποτε και αν έρθει.
    Μία ενδιαφέρουσα ανάλυση της στρατηγικής που θα ακολουθήσει ο πρωθυπουργός στις επόμενες εκλογές παρουσιάζει το «Θεωρείο» της «Καθημερινής» με τίτλο: Η «κρυφή δεξαμενή» Μητσοτάκη: To 42,08% που στις εκλογές του 2019 δεν πήγε να ψηφίσει.
    Ολες οι δημοσκοπήσεις και όλες οι αναλύσεις «κοιτούν» προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση: τους πολίτες που πήγαν και ψήφισαν στις προηγούμενες εκλογές, εξετάζοντας την άποψή τους, τη θέση τους και ίσως τις πιθανές μετακινήσεις τους. Υπάρχει όμως και μια άλλη δεξαμενή, πολύ μεγάλη και «κρυφή», που δεν μπαίνει ποτέ στην εξίσωση. Στο Μαξίμου, όμως, την έχουν βάλει. Ο λόγος για το 42,08% που στις εκλογές του 2019 δεν πήγε καν να ψηφίσει. Πρόκειται για το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό αποχής της μεταπολίτευσης, μετά τις εκλογές του 2015, όταν το 43,43% των ψηφοφόρων απείχε της εκλογικής διαδικασίας. Σε απόλυτο αριθμό αυτό το ποσοστό ξεπερνά τα 3 εκατομμύρια πολίτες, με το «ξεκαθάρισμα» να ρίχνει τον πήχη κάτω από τα 2 εκατ. πολίτες.
    Τρεις κατηγορίες
    Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ανάλυση που έχει προκύψει, όσοι δεν προσήλθαν να ψηφίσουν είναι χονδρικά τέσσερις κατηγορίες: Πρώτον, νεαρός κόσμος που δούλευε «σεζόν» στα νησιά –οι εκλογές έγιναν Ιούλιο, προ κορωνοϊού– και βεβαίως δεν πήγαν να ψηφίσουν. Δεύτερον, ένα μεγάλο μέρος πολιτών του Κέντρου –οι περισσότεροι άλλοτε ψηφοφόροι του ΠΑΣΟΚ– που είναι απογοητευμένοι και δεν πάνε να ψηφίσουν, έχοντας ως πρώτο και κύριο κριτήριο την προσωπική τους ζωή. Τρίτον, στους μη ψηφίσαντες υπάρχουν τεθνεώτες, καθώς οι κατάλογοι δεν έχουν επικαιροποιηθεί, αλλά και ένα κομμάτι που ζει στο εξωτερικό. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, οι ενεργοί πολίτες που δεν πήγαν να ψηφίσουν είναι γύρω στο 1,8 εκατ., ένας αριθμός διόλου ευκαταφρόνητος, αν σκεφτεί κανείς πως τόσες ψήφους έλαβε ο ΣΥΡΙΖΑ φτάνοντας το 32%. Η τέταρτη κατηγορία είναι αυτή που δεν πάει συνειδητά να ψηφίσει και δεν μπορεί να κάνει κανένας τίποτα για να της αλλάξει γνώμη.
    Ο κ. Μητσοτάκης έχει το βλέμμα του και σε αυτόν τον κόσμο, εφαρμόζοντας μια στρατηγική σε δύο πυλώνες:
    α) Δεν προωθεί την πόλωση. Η συγκεκριμένη κατηγορία πολιτών δεν ενδιαφέρεται καθόλου για τις κομματικές αντιπαραθέσεις, παρά μόνο για το πώς κυλά η ζωή τους. Δεν είναι τυχαίο πως το ποσοστό της αποχής άρχισε να αυξάνεται από το 2009 και μετά, δείγμα πως η πόλωση και το πολιτικό κλίμα τούς απομάκρυνε από τις κάλπες.
    β) Ο κ. Μητσοτάκης θέλει να εφαρμόσει πολιτικές που ενδιαφέρουν και αυτόν τον κόσμο. Τη νέα γενιά και τη βελτίωση του εισοδήματος και της προσωπικής και οικογενειακής ζωής του καθενός. Τέλος, όσον αφορά τους αποδήμους έγινε ήδη η πρώτη προσπάθεια για να ψηφίζουν, με τον πρωθυπουργό να δεσμεύεται πως η επόμενη Βουλή θα επιχειρήσει να κάνει την ψήφο τους ακόμα πιο εύκολη.


    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ