23.8 C
Athens
22.5 C
Thessaloniki
Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2024
More

    Σουηδία: Σε ισόβια καταδικάστηκε 18χρονος που σκότωσε με τσεκούρι δύο καθηγήτριές του


    Βαρύς ήταν ο πέλεκυς για τον 18χρονο μαθητή στη Σουηδία τον περασμένο Μάρτιο που σκότωσε με τσεκούρι δύο καθηγήτριες στο λύκειο όπου φοιτούσε.

    Ο νεαρός συνελήφθη λίγο μετά την επίθεση στο σχολείο, το Malmö Latin School στο Μάλμε (νότια Σουηδία), την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Σουηδίας. Ειδικευμένο στη διδασκαλία της Τέχνης, το σχολείο αυτό αριθμεί περισσότερους από 1.000 μαθητές.

    «Είναι δύο φόνοι πολύ βάναυσοι και τα θύματα υπέφεραν πάρα πολύ», δήλωσε ο δικαστής Γιόχαν Κβαρτ σε μια ανακοίνωση και πρόσθεσε πως η συμπεριφορά του νεαρού δεν μπορεί να εκληφθεί παρά ως «ιδιαίτερα φρικιαστική».


    Σύμφωνα με δικαστικές πηγές, ο μαθητής είναι το πιο νεαρό άτομο που καταδικάζεται σε ισόβια κάθειρξη στη σύγχρονη ιστορία της Σουηδίας. Έχει προηγηθεί η τροποποίηση ενός νόμου που προέβλεπε μειωμένες ποινές για νεαρούς υπόπτους τέλεσης σοβαρών εγκλημάτων.

    Ασαφή τα κίνητρα των φόνων

    Το δικαστήριο του Μάλμε ανέφερε ότι δεν μπόρεσε να προσδιορίσει τα σαφή κίνητρα των φόνων αυτών.


    Ο νεαρός παραδέχθηκε την ενοχή του και δήλωσε στο δικαστήριο πως πίστευε ότι δεν είχε καμία θέση στην κοινωνία, αλλά δεν είχε το κουράγιο να αυτοκτονήσει και σκεπτόταν ότι δεν θα έβγαινε ζωντανός από το λύκειο.

    Ψυχιατρική εκτίμηση έδειξε ότι πάσχει από διαταραχές του φάσματος του αυτισμού, όμως σύμφωνα με το δικαστήριο τίποτα δεν δείχνει ότι υποφέρει από μια «σοβαρή ψυχιατρική διαταραχή».

    Ο δικηγόρος του νεαρού, ο Άντερς Έλισον, είχε ζητήσει μια πιο επιεική ποινή λόγω των ψυχιατρικών δυσκολιών του πελάτη του. Δήλωσε σε τοπικό ΜΜΕ πως σχεδιάζει να ασκήσει έφεση.

    Στη Σουηδία, ένας καταδικασθείς σε ισόβια μπορεί να ζητήσει ύστερα από δέκα χρόνια μείωση της ποινής του, κάτι που συχνά γίνεται δεκτό. Στην πράξη, τα ισόβια μειώνονται ως εκ τούτου κατά μέσο όρο σε 16 έτη κάθειρξης, σύμφωνα με τις σουηδικές σωφρονιστικές αρχές.



    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ