17.8 C
Athens
12.1 C
Thessaloniki
Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024
More

    Τέμπη: Πόρισμα «φωτιά» από τους πραγματογνώμονες που όρισαν οι οικογένειες των θυμάτων – Τι αποκάλυψαν

    Συνέντευξη Τύπου παραχώρησαν οι πραγματογνώμονες που όρισαν οι οικογένειες των θυμάτων της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη.

    Κατά την παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ, η πενταμελής ανεξάρτητη επιτροπή διερεύνησης (Τεχνικοί Σύμβουλοι / πραγματογνώμονες) μίλησαν για τις ελλείψεις στις επικοινωνίες, ότι δηλαδή έπρεπε να είναι τυποποιημένες κάτι το οποίο δεν έγινε, για τις έρευνες που γίνονται για τα αίτια της σύγκρουσης στα Τέμπη, αλλά και της έκρηξης και της φωτιάς που ακολούθησαν.

    Η επιτροπή αποτελείται από τον Φαίδωνα Καραϊωσηφίδη, Αεροναυπηγό-Μηχανικό, διερευνητή και Αεροναυπηγών ατυχημάτων, τον Γιώργο Βλασσόπουλο, Υποπτέραρχος, τον Κώστα Λακαφώση, Πραγματογνώμονα, Μηχανολόγο Αεροναυπηγό Μηχανικό, τον Βασίλη Παπαδόπουλο, Μηχανολόγο Μηχανικό, πραγματογνώμονα ατυχημάτων και τον Γιώργο Περιβολιώτη, Ηλεκτρολόγο Μηχανικό, πραγματογνώμονα και σύμβουλο ασφαλείας.


    tempi ergasies 8

    Μετά την αυτοψία που πραγματοποίησαν στο σημείο του δυστυχήματος, αποκάλυψαν ότι υπάρχουν πολλά σημαντικά ευρήματα που αφορούν σε παραλείψεις στις ραδιοεπικοινωνίες, στα συστήματα ασφαλείας, στις επικοινωνίες μεταξύ συρμών και σταθμών και στην προβληματική κουλτούρα εν γένει του σιδηροδρόμου, όπως ανέφεραν οι ίδιοι.


    Οι ανεξάρτητοι πραγματογνώμονες μίλησαν επίσης, για την πυρασφάλεια, αλλά και για το ότι διαπιστώνουν ελλείψεις στη συντήρηση συστημάτων και στο θέμα των ραδιοεπικοινωνιών, αφού υπήρχαν κάποια σημεία που δεν έπιανε ο ασύρματος, κάτι το οποίο ήταν εν γνώσει τους.

    tempi 44

    Συγκεκριμένα αποκάλυψαν ότι:

    • Αποτελεί μυστήριο η αιτία του «μανιταριού» που δημιουργήθηκε το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου και της φωτιάς που έκαιγε για περίπου 20 – 25 λεπτά και παραδόξως δεν έκαψε, στον βαθμό θα ανέμεναν, τις τρεις μηχανές των δύο αμαξοστοιχιών, δύο από την εμπορευματική και μία από την επιβατική.
    • Υπάρχουν προβλήματα στις ραδιοεπικοινωνίες – στο μοναδικό μέτρο ασφαλείας στον σιδηρόδρομο τη στιγμή που δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση – και η επικοινωνία γίνεται μόνο με ασυρμάτους, συσκευές που δεν έχουν μεγάλη εμβέλεια από τη στιγμή που παρεμβάλλονται βουνά.
    • Το σύστημα ραδιοκάλυψης GSM-R, που θα έλυνε το πρόβλημα, υπήρχε στο τρένο το επιβατικό, αλλά για κάποιο λόγο δεν λειτούργησε. Αυτό διερευνάται από τη Δικαιοσύνη.
    • Διαπιστώθηκαν ελλείψεις στην πυρασφάλεια, ελλείψεις και νομοθεσίας και στην πιστοποίηση και εκπαίδευση των σταθμαρχών.
    • Δεν τηρούνται οι τυποποιημένοι κανόνες ασφαλείας. Έχουν γίνει αυτοψίες τόσο στον τόπο όσο και στα συντρίμμια αλλά και στο σταθμαρχείο της Λάρισας. Λειτουργούν επικουρικά και για ολοκληρωθεί η έρευνά τους θα περάσει αρκετός καιρός.



    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ