24 C
Athens
21.4 C
Thessaloniki
Τετάρτη 24 Απριλίου 2024
More

    Wedoguard και microbit: Ρομποτικό σύστημα μαθητών δημοτικού σώζει ζωές


    Όχημα αναπτύσσει ταχύτητα, πλησιάζοντας την ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση τρένων στη Δυτική Θεσσαλονίκη. Επιβάτες, δύο παιδιά ηλικίας οκτώ και δέκα ετών, με οδηγό  τον πατέρα τους, που πλησιάζοντας τις γραμμές των τρένων αν και βλέπει τον ερυθρό σηματοδότη να αναβοσβήνει, θεωρεί πως προλαβαίνει να περάσει και αντί για φρένο, πατάει γκάζι. Το τρένο σφυρίζει και κινείται με μεγάλη ταχύτητα και σε κλάσματα δευτερολέπτων περνάει από μπροστά τους. Τρεις ζωές σώθηκαν, το όχημα δεν υπάκουσε τον οδηγό και ακινητοποιήθηκε, χάρη στο Wedoguard, το ρομποτικό σύστημα φύλαξης ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων, που δημιουργήσαν οι μαθητές της Στ΄ δημοτικού του 11ου δημοτικού σχολείου Καλαμαριάς.

    Το «Wedoguard» είναι ένα ρομποτικό σύστημα φύλαξης ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων, αποτελούμενο από τα εκπαιδευτικά πακέτα ρομποτικής Lego Wedo 2 και ΒΒC: microbit, όπως διευκρινίζει ο πληροφορικός και υποδιευθυντής του σχολείου Νίκος Αυγουλάς και τονίζει πως, όπως όλα τα αυτόματα συστήματα και οι ρομποτικές κατασκευές, είναι σχεδιασμένα για να λειτουργούν ως βοηθητικό σύστημα ασφαλείας στο πρόβλημα των ισόπεδων διαβάσεων τρένων.


    Περιγράφοντας την ακριβή λειτουργία του επισημαίνει ότι, «το “σιδερένιο άλογο” πάντα προηγείται. Κατά τη διέλευση του τρένου, ενεργοποιείται ο φωτεινός σηματοδότης που βρίσκεται μπροστά στη διάβαση. Ταυτόχρονα, και αυτό αποτελεί την πρόταση του 11ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς, αποστέλλεται σήμα στα διερχόμενα «έξυπνα» αυτοκίνητα, τα οποία ακινητοποιούνται αυτόματα πίσω από την ειδικά εξοπλισμένη με μαγνητικό υλικό διάβαση, προς αποφυγή ατυχήματος ακόμα και αν ο οδηγός προσπαθήσει να περάσει παραβιάζοντάς την».

    Η συγκεκριμένη ιδέα γεννήθηκε, όταν πληροφορήθηκαν πως σε όλο τον κόσμο κάθε χρόνο σημειώνονται συγκρούσεις σε ισόπεδες διαβάσεις (το 75% με Ι.Χ.), που αποτελούν το 25% των σημαντικών σιδηροδρομικών συμβάντων, με θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς. Στη συντριπτική πλειοψηφία των ατυχημάτων ευθύνη έχει ο οδηγός του αυτοκινήτου. Όπως λέει ο καθηγητής πληροφορικής, σκέφτηκαν να προγραμματίσουμε και να κατασκευάσουμε ένα σύστημα που θα προστατεύει τους ανθρώπους από τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα σε σιδηροδρομικές διαβάσεις, που παράλληλα, θα λειτουργούσε ως ένας τρόπος πρόληψης και παροχής οδικής παιδείας, σε ένα φαινόμενο που συμβαίνει αρκετά συχνά και έχει σαν αποτέλεσμα θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς των εμπλεκομένων.

    Το ρομποτικό σύστημα «Wedoguard», καθώς και το τηλεκατευθυνόμενο αυτοκίνητο (microbit) το οποίο θα ακινητοποιείται μπροστά στη διάβαση κατά την διέλευση του τρένου, κατασκευάστηκαν και προγραμματίστηκαν από όλους τους μαθητές της Στ’ τάξης στο πλαίσιο του μαθήματος Πληροφορικής από τις αρχές Ιανουαρίου μέχρι τα μέσα Απριλίου. Στόχος των μαθητών, όπως είπε η μαθήτρια Θαλία Τσιότρα είναι, «να πείσουμε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να ενσωματώσουν το ρομποτικό μας σύστημα, στα αυτοκίνητά που κατασκευάζουν και στο μέλλον κάθε αυτοκίνητο, να διαθέτει και από ένα Wedoguard αισθητήρα».



    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ