20 C
Athens
17.5 C
Thessaloniki
Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024
More

    Εξελίξεις: Κακουργηματική ποινική δίωξη σε 23 άτομα για τη σύμβαση «717» – Aφορά στην αναβάθμιση του συστήματος τηλεδιοίκησης των σιδηροδρόμων

    Στην άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος 23 προσώπων –18 εκ των οποίων είναι δημόσιοι υπάλληλοι- για σειρά κακουργηματικών πράξεων προχώρησαν οι Ευρωπαίοι εντεταλμένοι εισαγγελείς της Αθήνας. Η δίωξη αφορά στην περίφημη σύμβαση «717» που αφορά στην αναβάθμιση του  συστήματος σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

    Πρόκειται για σύμβαση που ουσιαστικά δεν εκτελέστηκε και η παράλειψη αυτή συνδέεται με το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη που πλήρωσαν με τη ζωή τους 57 άνθρωποι. Μάλιστα, όπως εκτιμάται από τη μη εκτέλεση της σύμβασης έχει προκληθεί ζημία στο ελληνικό δημόσιο και την Ευρωπαϊκή Ένωση ζημία που ξεπερνά τα 15 εκατομμύρια ευρώ.

    Οι κακουργηματικές διώξεις σε βάρος των παραπάνω προσώπων ασκήθηκαν μετά την ολοκλήρωση της ποινικής προκαταρκτικής εξέτασης που ολοκληρώθηκε εντός ενός έτους από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία. Τα ελεγχόμενα πρόσωπα είχαν μάλιστα δώσει εξηγήσεις με την ιδιότητα του υπόπτου.


    Τώρα, όμως ασκήθηκε ποινική δίωξη σε βάρος:

    • 14 δημοσίων υπαλλήλων της ΕΡΓΟΣΕ, για απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις. Δύο εξ αυτών κατηγορούνται, επίσης, για ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους σε άλλον,
    • 4 δημοσίων υπαλλήλων της Ελληνικής Διαχειριστικής Αρχής του Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποδομών Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ), για απιστία κονδυλίων,
    • 5 νομίμων εκπροσώπων και υπαλλήλων της Αναδόχου Κοινοπραξίας, για ηθική αυτουργία σε απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις και ηθική αυτουργία σε ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους σε άλλον.

    Τα παραπάνω αδικήματα αφορούν στην εκτέλεση της Σύμβασης717 για την αποκατάσταση του Συστήματος Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού τμήματος Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας. Η συγκεκριμένη σύμβαση υπεγράφη το 2014, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2016. Μάλιστα το 2019 υπογράφηκε Συμπληρωματική Σύμβαση σχετικά με το ίδιο έργο, με την οποία τροποποιήθηκε το αρχικό φυσικό αντικείμενο της Σύμβασης 717. Η Συμπληρωματική Σύμβαση προέβλεπε την κατασκευή ενός εντελώς νέου συστήματος σηματοδότησης με νέες μονάδες τηλεμετρίας, ώστε να είναι δυνατή η επικοινωνία και η μετάδοση δεδομένων μεταξύ των σιδηροδρομικών σταθμών, καθώς και από τους σιδηροδρομικούς σταθμούς στα κέντρα ελέγχου.


    Αξίζει να σημειωθεί ότι και οι δυο συμβάσεις συγχρηματοδοτήθηκαν από το Ταμείο Συνοχής της Ε.Ε., στο πλαίσιο του προγράμματος «Εκσυγχρονισμός Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης και εγκατάσταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Αμαξοστοιχιών (ETCS)», με την συνεισφορά της Ε.Ε. να ανέρχεται σε ποσοστό 85%.

    Ωστόσο, από την έρευνα που διενεργήθηκε προέκυψε πλημμελή εκτέλεση της σύμβασης. Συγκεκριμένα προέκυψε ότι χορηγήθηκαν συνολικά επτά παράνομες παρατάσεις της αρχικής Σύμβασης, σύμφωνα με τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ. Για τον λόγο αυτό, μετά την πάροδο περισσότερων από εννέα ετών από την υπογραφή της Σύμβασης 717,  το έργο δεν είχε ακόμη ολοκληρωθεί.

    Σύμφωνα με πληροφορίες από την έρευνα προέκυψε ακόμη ότι οι υπάλληλοι της Διαχειριστικής Αρχής, που ήταν υπεύθυνη για την διαχείριση των κονδυλίων, ενήργησαν κατά παράβαση των αρχών της χρηστής διαχείρισης αυτών των περιουσιακών στοιχείων.



    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ