11.2 C
Athens
8.2 C
Thessaloniki
Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2024
More

    «Ανεπίδεκτοι μαθήσεως» – Προτάσεις της ΕΑΥΘ ουσιαστικών μέτρων και όχι επικοινωνιακών πυροτεχνημάτων

    Η Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης (ΕΑΥΘ) εξέδωσε ανακοίνωση με αφορμή τις χθεσινές δηλώσεις του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο της UEFA, Αλεξάντερ Τσεφερίν, αλλά και με τους ιδιοκτήτες των τεσσάρων μεγάλων ομάδων του ελληνικού ποδοσφαίρου, σχετικά με τα μέτρα που θα πάρει η κυβέρνηση κατά της οπαδικής βίας.

    Υπενθυμίζεται πως, όπως ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός, η είσοδος στις θύρες των οργανωμένων οπαδών, θα περιέρχεται στην αρμοδιότητα της Ελληνικής Αστυνομίας, η οποία και θα μπορεί να πραγματοποιεί, όποτε η ίδια το κρίνει σκόπιμο, ελέγχους στα γήπεδα και ειδικότερα την είσοδο οργανωμένων φιλάθλων σε θύρες, κατα τις οποίες στο παρελθόν έχουν δημιουργηθεί προβλήματα. Έτσι μετατίθεται ο έλεγχος από τις ιδιωτικές εταιρείες φύλαξης που χρησιμοποιούσαν οι ομάδες, στην ΕΛ. ΑΣ., ένα μέτρο που συμφώνησαν και οι τέσσερις ΠΑΕ.

    Αναλυτικά η ανακοίνωση:


    Τα μέτρα τα οποία ανακοινώθηκαν χθες, αν εξαιρέσουμε την εξαγγελία η οποία είχε αναγγελθεί ξανά κατά το παρελθόν περί σφραγίσματος των συνδέσμων, αποτελούν μέτρα υποκρισίας και όχι ουσίας.

    Αναρωτιόμαστε η υλοποίηση ποιου εξ αυτών των μέτρων θα απέτρεπε την δολοφονία του 19χρονου Άλκη ή του 29χρονου Μιχάλη;


    Ως Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης έχοντας πραγματοποιήσει στις 28 Φεβρουαρίου του 2022 ημερίδα για την οπαδική βία με επίσημους ομιλητές τον Εισαγγελέα Εφετών Θεσσαλονίκης, κ. Βασίλη Φλωρίδη, τον πρώην Υφυπουργό Αθλητισμού, κ. Γιώργο Ορφανό και τον Αντιπεριφερειάρχη Ψηφιακής Διακυβέρνησης Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Άγγελο Χαριστέα, δηλαδή ανθρώπους οι οποίοι έχουν αποτελέσει στο πρόσφατο παρελθόν λύση του προβλήματος και όχι μέρος αυτού, είχαμε καταθέσει μια σειρά προτάσεων την οποία επαναφέρουμε εκ νέου.

    Σε νομικό επίπεδο

    Προκειμένου να εξαλειφθεί το φαινόμενο της αθλητικής βίας βασικό είναι να τροποποιηθεί το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, τόσο σε επίπεδο ουσιαστικού δικαίου όσο και σε δικονομικό επίπεδο προκειμένου να επέλθουν άμεσα αποτελέσματα για την εξάλειψη τέτοιων περιστατικών αθλητικής βίας που τείνουν να λάβουν ανεξέλεγκτες διαστάσεις.

    Σε ότι αφορά τις αλλαγές στον Π.Κ. θα πρέπει να επισημανθούν τα ακόλουθα: η νομοτυπική μορφή του άρθρου 187§ 1,2 Π.Κ. στο οποίο τυποποιείται το αδίκημα της εγκληματικής οργάνωσης, που είναι κακούργημα, δεν επιτρέπει την εφαρμογή του στα εγκλήματα αθλητικής βίας. Η αντικειμενική υπόσταση του άρθρου 187§1Π.Κ. δεν υπάρχει συνήθως στα αδικήματα οπαδικής βίας και η άσκηση της ποινικής δίωξης είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα καταπέσει στο ποινικό δικαστήριο. Πέρα όμως από κάθε αμφιβολία τυποποιείται το αδίκημα της συμμορίας, το οποίο όμως διώκεται σε βαθμό πλημμελήματος. Συνήθως έχουμε το φαινόμενο των συμμοριών που οργανώνουν και συμμετέχουν σε οπαδικά εγκλήματα, πρόκειται δηλαδή για τις συμμορίες που αναφέρονται στο άρθρο (187§3Π.Κ.). Επειδή όμως το αδίκημα της συμμορίας είναι πλημμεληματικού χαρακτήρα θα πρέπει να τυποποιηθεί ένα ιδιώνυμο αδίκημα ειδικά για την περίπτωση εκείνη που η συμμορία διαπράττει εγκλήματα σε σχέση με τον αθλητισμό.

    Στην περίπτωση λοιπόν αυτή θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για κακουργηματική δίωξη, δηλαδή να διενεργείται κύρια ανάκριση και να υπάρχει ενδεχόμενο προφυλάκισης των ατόμων που συμμετέχουν στην συμμορία που διαπράττει οπαδικά αδικήματα.

    Στο δικονομικό κομμάτι θα πρέπει να υπάρξει νομοθετική παρέμβαση ώστε αν ο κατηγορούμενος για οπαδική βία και άλλα συναφή αδικήματα δεν επιθυμεί να δικαστεί και ζητήσει αναβολή ο ίδιος προκειμένου να αποφύγει την αυτόφωρη διαδικασία, να γίνεται η δίκη του υποχρεωτικά εντός 15νθημέρου και αυτός μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης να κρατείται υποχρεωτικά.

    Στην περίπτωση λοιπόν αυτόφωρου πλημμελήματος δεν θα πρέπει να χορηγείται αναβολή κατά την εκδίκαση της υπόθεσης. Σε περίπτωση που χορηγηθεί αναβολή, αυτή να είναι μόνο για κώλυμα στο πρόσωπο του συνηγόρου και να χορηγείται άπαξ. Σε αυτή την περίπτωση, όπως προαναφέραμε, ο κατηγορούμενος θα κρατείται και δεν θα αφήνεται ελεύθερος.

    Ειδικά δε για τις ποινές οι οποίες θα επιβάλλονται στα αδικήματα αθλητικής βίας θα πρέπει αυτές να μην έχουν αναστολή, να μην χορηγείται ανασταλτικό αποτέλεσμα στην τυχόν ασκηθείσα έφεση, και να μην είναι μετατρέψιμες σε χρηματική κοινή ή κοινωφελή εργασία.

    Αυστηροποίηση ποινών

    – Απαγόρευση εκπροσώπησης παραβατών οπαδών από τους νομικούς συμβούλους των Αθλητικών Σωματείων και Εταιρειών, συνεργάτες τους και συνεργαζόμενους νομικούς συμβούλους ή και εταιρείες νομικής εκπροσώπησης σε Ελλάδα και εξωτερικό.

    – Αυστηρές ποινές που θα επιβάλλονται σε ομάδες και αθλητικές ανώνυμες εταιρείες σε περιπτώσεις βίαιων επεισοδίων εντός των αγωνιστικών χώρων και στους περιβάλλοντες χώρους αυτών. Ειδικότερα:

    – Άμεση αφαίρεση βαθμών με αυστηροποίηση του υπάρχοντος πλαισίου.

    – Άμεσος αποκλεισμός από εθνικές διοργανώσεις.

    – Άμεση δικαστική διαδικασία και δευτεροβάθμια διαδικασία εντός τριών ημερών.

    – Ουσιαστικά πρόστιμα και χρηματικές ποινές.

    – Άμεση επιστροφή του πλήρους τιμήματος των εισιτηρίων διαρκείας μετά από οποιαδήποτε ποινή μεγαλύτερη των 2 αγωνιστικών ημερών κεκλεισμένων των θυρών.

    – Διαγραφή του ΑΦΜ Αθλητικής Εταιρείας μετά από επαναλαμβανόμενα περιστατικά και αποδεδειγμένη αδράνεια της Αθλητικής Εταιρείας απέναντι σε αυτά και υποβιβασμός σε χαμηλότερες κατηγορίες.

    Σε επίπεδο αθλητικών διοργανώσεων, ευθύνης των διοικήσεων των αθλητικών ομάδων και λειτουργίας αθλητικών συνδέσμων

    – Μηνιαίος έλεγχος των χώρων των αθλητικών συνδέσμων, καταγραφή περιουσιακών στοιχείων και έλεγχος οικονομικών στοιχείων.

    – Θεσμοθέτηση Εθνικού Μητρώου Αθλητικών Συνδέσμων, Εθνικού Μητρώου μελών και στελεχών, ενδελεχής έλεγχος ποινικών μητρώων μελών και στελεχών. Υποχρέωση επικαιροποίησης στοιχείων ποινικού μητρώου μελών και στελεχών ανά τρίμηνο ή εξάμηνο.

    – Απαγόρευση διάθεσης πακέτων εισιτηρίων από τα Σωματεία/Εταιρείες σε Αθλητικούς Συνδέσμους. Η διάθεση των εισιτηρίων να γίνεται αποκλειστικά με ηλεκτρονικά μέσα και η έκδοση να γίνεται ονομαστικά για κάθε φίλαθλο.

    – Επαναφορά της οικογενειακής κερκίδας.

    – Αναβάθμιση και ανακαίνιση των συστημάτων διατήρησης της τάξης εντός των αγωνιστικών χώρων.

    – Απεμπλοκή των αστυνομικών δυνάμεων από τους εσωτερικούς χώρους Αθλητικών Εκδηλώσεων Επαγγελματικών διοργανώσεων. Η Αστυνομία να παρεμβαίνει μόνο όταν υπάρχει διασάλευση τάξης κι έπειτα από αίτημα του Αθλητικού Συλλόγου/Εταιρείας.

    – Σε περίπτωση αιτημάτων των Αθλητικών Σωματείων/Εταιρειών για επιπλέον ενίσχυση με αστυνομικές δυνάμεις που θα απασχολούνται σε συνοδείες αθλητικών ομάδων και λοιπές υπηρεσίες, θα ορίζεται και θα προκαταβάλλεται το αντίστοιχο αντίτιμο.

    – Τα Αθλητικά Σωματεία/Εταιρείες/Ενώσεις θα υποχρεούνται να παρουσιάζουν και να καταθέτουν προς έγκριση στο Υφυπουργείο Αθλητισμού και στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη αναλυτικό επίσημο σχέδιο ασφαλείας πριν την έναρξη των Εθνικών Πρωταθλημάτων, Κυπέλλων και λοιπών διοργανώσεων.

    – Η Υποδιεύθυνση Αθλητικής Βίας να γίνει αυτοτελής Υπηρεσία και να υπάγεται απευθείας στον Υπαρχηγό της ΕΛΑΣ, ο οποίος θα είναι επιφορτισμένος με τα ζητήματα που αφορούν την αθλητική βία.

    – Υποχρεωτική, εκ μέρους των Σωματείων/Εταιρειών αναβάθμιση και ενίσχυση του προσωπικού φύλαξης των αθλητικών χώρων. Δημιουργία σταθερού, μόνιμου εκπαιδευμένου προσωπικού φύλαξης αγωνιστικού χώρου, πέραν της ανάθεσης σε ιδιωτικές εταιρείες φύλαξης. Δημιουργία Μητρώου Ομάδων Προσωπικού Φύλαξης. Τα Σωματεία/Εταιρείες να ανακοινώνουν κάθε χρόνο τις εταιρείες security με τις οποίες συνεργάζονται και να υπάρχει λίστα εργαζομένων που θα απασχολούνται αποκλειστικά στις αθλητικές εκδηλώσεις.

    – Τα Αθλητικά Σωματεία/Εταιρείες/Ενώσεις θα προσλαμβάνουν έμμισθο Υπεύθυνο Ασφαλείας, ο οποίος θα εκπαιδεύεται εβδομαδιαία επί τριμήνου, βάσει ειδικού προγράμματος που θα εκπονηθεί σε συνεργασία των αρμόδιων Υπουργείων Προστασίας του Πολίτη, Δικαιοσύνης και Αθλητισμού. Ο Υπεύθυνος Ασφαλείας θα λαμβάνει πιστοποιητικό δίπλωμα ικανότητας το οποίο θα είναι απαραίτητο για την ενασχόλησή του με το αντικείμενο και θα είναι υπεύθυνος για την σωστή τήρηση των κανόνων ασφαλείας που θα θεσμοθετηθούν.

    – Οι εταιρείες security και όσοι ορίζονται από τις ομάδες ως Υπεύθυνοι Ασφαλείας, να μην είναι άτομα που έχουν καταδικαστεί για αδικήματα που σχετίζονται με την αθλητική βία.

    Κοινωνική αντιμετώπιση της οπαδικής βίας – Διαπαιδαγώγηση παιδιών κι εφήβων – Εκστρατείες ενημέρωσης

    – Να ξεκινήσουν εκπαιδευτικά προγράμματα ενημέρωσης στη Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση για την καταπολέμηση της αθλητικής βίας με τη συμμετοχή αθλητών, ψυχολόγων και κοινωνιολόγων.

    – Διοργάνωση φιλανθρωπικών αγώνων ποδοσφαίρου, μπάσκετ και άλλων αθλημάτων με σκοπό την ενημέρωση και την κινητοποίηση των φιλάθλων, με συμμετοχή αθλητών από το εξωτερικό και την Ελλάδα.

    – Συνεχή διαφημιστικά/ενημερωτικά μηνύματα που θα εκπέμπονται από τους τηλεοπτικούς διαύλους σε ώρες αιχμής με την συμμετοχή αθλητών και δημοφιλών προσωπικοτήτων.

    – Συνεχής μετάδοση των μηνυμάτων σε αθλητικούς χώρους, διοργανώσεις και κατά την διάρκεια τηλεοπτικής μετάδοσης αθλητικών διοργανώσεων.

    – Εμφανίσεις σε δημόσιους χώρους με σκοπό την ενημέρωση και την κινητοποίηση νέων και των οικογενειών τους.

    – Ντοκιμαντέρ που θα προβάλλονται στις σχολικές αίθουσες με θέμα την βία σε αθλητισμό και κοινωνία. Θέμα bullying και συσχετισμός με την οπαδική βία και την βία στα σχολεία και τις γειτονιές.

    Κλείνοντας και ακούγοντας τις βαρύγδουπες δηλώσεις ότι «ο χουλιγκανισμός αποτελεί καρκίνο του ποδοσφαίρου» καλούμε πρωτίστως τους παρευρισκόμενους της χθεσινής σύσκεψης να το αποδείξουν εμπράκτως μετατρέποντας τις θύρες των οργανωμένων οπαδών σε οικογενειακές κερκίδες. Με την εφαρμογή αυτού του απλού μέτρου τα οφέλη θα είναι πολλαπλά:

    -Η αστυνομία δεν θα απαιτείται να βρίσκεται σε θύρες εις βάρος της ασφάλειας των πολιτών

    -Οι οικογένειες θα επιστρέψουν στα γήπεδα

    -Οι χούλιγκανς θα βρεθούν έξω από αυτά.



    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ