15 C
Athens
8.7 C
Thessaloniki
Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024
More

    Πτώση Antonov στην Καβάλα: Επιστρατεύεται drone του στρατού για να εντοπίσει άθικτα πυρομαχικά

    Από σήμερα Τρίτη (19/07) επιστρατεύεται drone του στρατού ώστε να χαρτογραφήσει την περιοχή όπου συνετρίβη το Αntonov, κοντά στην Καβάλα, με στόχο να εντοπίσει τα διάσπαρτα βλήματα που διασκορπίστηκαν από το φορτίο του αεροσκάφους.

    Από την ισχυρή έκρηξη τα βλήματα έχουν εκτοξευθεί σε ακτίνα 500 και πλέον μέτρων μακρυά μέσα στα χωράφια.

    Μετά τον εντοπισμό θα ακολουθήσει είτε η περισυλλογή των βλημάτων ή θα γίνουν ελεγχόμενες εκρήξεις, ανάλογα με το τι θα προκριθεί ως πιο ασφαλές.


    Η επιχείρηση θα διαρκέσει πάνω από έναν μήνα και θα περιλαμβάνει πέντε ομάδες του Τάγματος Ναρκοπεδίου Ξηράς με 36 άτομα, τα οποία θα σαρώσουν μία έκταση 1.000 στρεμμάτων.

    Ο Δήμος Παγγαίου εξέδωσε ανακοίνωση, με την οποία καλεί τους πολίτες που κινούνται στην περιοχή γύρω από το σημείο όπου σημειώθηκε το αεροπορικό δυστύχημα αν εντοπίσουν πυρομαχικά να ειδποιήσουν αμέσως τις Αρχές.


    Γρίφος τα αίτια της πτώσης

    Πολλά είναι τα ερωτήματα που προκύπτουν τόσο από τους χειρισμούς του πιλότου του μοιραίου αεροσκάφους όσο και για τα αίτια που οδήγησαν στην πτώση του.

    Οι ειδικοί ξεκινούν τις έρευνες και σε αυτό το πεδίο, καθώς πλέον έχουν στα χέρια τους το μαύρο κουτί του αεροσκάφους, το οποίο εντόπισαν οι πυροτεχνουργοί μέσα στα συντρίμια.

    Το αεροπλάνο θα μπορούσε να προσγειωθεί πέντε λεπτά νωρίτερα πριν συντριβεί στην Καβάλα, ανέφερε ο δήμαρχος Βούλας – Βάρης – Βουλιαγμένης και εν ενεργεία κυβερνήτη της Πολιτικής Αεροπορίας, Γρηγόρης Κωνσταντέλος.

    Τα βασικά σενάρια που ερευνούν οι ειδικοί είναι:

    • Η πυρκαγιά με απώλεια 2 κινητήρων
    • Πολλαπλή απώλεια οργάνων που προκάλεσε την απώλεια ύψους
    • Έλλειψη λαδιών που μπορεί να προκάλεσε την πυρκαγιά
    • Δεν ενεργοποιήθηκε το σύστημα πυροπροστασίας

    Στην φωτιά που εκδηλώθηκε οι πυροσβεστήρες είτε δεν λειτούργησαν, είτε δεν μπόρεσαν να σβήσουν την φωτιά με αποτέλεσμα να επεκταθεί και στον άλλο κινητήρα, άρα το αεροσκάφος να κατέπεσε φλεγόμενο, σημείωσε ο Κωνσταντίνος Ιατρίδης, αντιπτέραρχος ε.α.

    Είναι πιθανό ο χειριστής του Antonov να θεώρησε αρχικά πως η βλάβη στο αεροσκάφος είναι ελεγχόμενη και για αυτό να ζήτησε να επιστρέψει στην Σερβία, αλλά μέσα λίγα λεπτά η κατάσταση να επιδεινώθηκε δραματικά.

    Το αεροπλάνο στις 22:37 δήλωσε ότι επιστρέφει πίσω στην Σερβία, έκανε την αναστροφή,ξεκίνησε την επιστροφή για την Σερβία, αλλά πέντε λεπτά αργότερα, η κατάσταση η οποία υπήρχε κλιμακώθηκε. Δηλαδή αν η φωτιά έσβησε και επανήλθε, ζήτησε έκτακτη προσγείωση στην Καβάλα, τόνισε, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο αεροναυπηγός, Φαίδων Καραϊωσηφίδης.

    Υπάρχει μάλιστα η περίπτωση η φωτιά να μην ήταν μόνο εξωτερικά αλλά και εσωτερικά με αποτέλεσμα από τους καπνούς να δημιουργηθούν αναθυμιάσεις και οι χειριστές να μην πρόλαβαν να φορέσουν μάσκα και να λιποθυμήσουν, σημείωσε ο κ. Ιατρίδης.

    Και εδώ προκύπτει πλήθος ερωτημάτων για τις ενέργειες του πιλότου:

    Τα αναπάντητα ερωτήματα

    • Τι βλάβη αντιμετώπισε;
    • Γιατί αρχικά θέλησε να επιστρέψει στη Σερβία;
    • Γιατί δεν πήγε στο κοντινότερο αεροδρόμιο της Λήμνου;
    • Γιατί χάθηκε η επαφή με τον πύργο ελέγχου για 2 λεπτά;

    Όπως ανέφερε ο κ. Κωσταντέλος προκαλεί απορία το γεγονός πως ο πιλότος αντί να πάει στη Λήμνο, μια απόσταση 32 μιλίων πάνω από την θάλασσα και πτήσης έξι λεπτών, επέλεξε να πάει στην Χρυσούπολη της Καβάλας, περνώντας πάνω από μεγάλο ορεινό όγκο, αυτό του Παγγαίου σε μια πτήση διπλάσιου χρόνου. Από την στιγμή που εκπέμπει may day, o πιλότος επιλέγει σε ποιο αεροδρόμιο θα προσγειωθεί.

    Αξίζει να σημειωθεί πως τα τελευταία 35 χρόνια έχουν καταπέσει 249 αεροσκάφη Antonov από τα 1200 που μπηκαν στην γραμμή παραγωγής.

    Εν τω μεταξύ, κινήσεις έγιναν και σε διπλωματικό επίπεδο.

    Η Αθήνα χθες προχώρησε σε διπλό διάβημα διαμαρτυρίας τόσο σε Σερβία όσο και σε Ουκρανία ζητώντας εξηγήσεις για το γεγονός ότι οι ελληνικές αρχές δεν είχαν ενημερωθεί για το επικινδυνο φορτίο που μετέφερε το Antonov.

    Με εντολή του υπουργού Εξωτερικών, Νίκου Δένδια, πρώτα ο πρέσβης της Ελλάδας στο Βελιγράδι, και λίγες ώρες μετά, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου στον Ουκρανό πρέσβη στην Αθήνα, ζήτησαν εξηγήσεις για την έλλειψη ενημέρωσης της ελληνικής πλευράς, για την φύση του φορτίου του αεροσκάφους.



    ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

    ΑΠΟΨΕΙΣ